Jump to content

WielkiAtraktor

Społeczność Astropolis
  • Content Count

    1,106
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2,287 Excellent

About WielkiAtraktor

  • Rank
    Słonecznik

Kontakt

  • Strona WWW
    https://github.com/GreatAttractor/

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dodatkowe diagramy mieliśmy w tym wątku: https://astropolis.pl/topic/57540-ewolucja-gwiazd-ciągu-głównego/
  2. I dobrze pomyśli Gwiazdy tego typu mają właśnie "granule" tej wielkości. Artykuł źródłowy tego filmiku: Global 3D radiation-hydrodynamics models of AGB stars (Oczywiście karły jak Słońce mają dobrze nam znane małe komórki, jakieś ~4 mln na całej powierzchni).
  3. No tak, ale jak wygeneruję czarne na białym, to ludziom z włączonym ciemnym motywem forum będzie się gryzło. Marzy mi się coś jak tu, poprzez MathJax: https://scicomp.stackexchange.com/questions/31406/clustering-with-points-lying-along-different-3d-planes Nie bitmapy, a wektorowy output.
  4. Czy jest możliwość umieszczania w postach wzorów matematycznych np. w formacie TeX lub podobnym? Jeśli nie, czy można by dodać plugin z taką funkcją? Udało mi się znaleźć np. takie coś (acz strona sprzed wielu lat): http://blogs.scienceforums.net/capn/2010/08/26/releasing-ipblatex/
  5. Piękny sprzęt, czekam na rozwinięcie skrzydeł przy superseeingu! Co do pręta, przypuszczam, że krótszy+więcej przeciwwag jest lepszy pod kątem mniejszej podatności na wiatr (ale znów statyczne obciążenie montażu większe).
  6. Zrozumiałem i rozpisałem dyfrakcję wg Fraunhofera, zaimplementowałem i nawet wyszło dobre PSF m.in. dla okrągłej apertury! Może jakieś programiszcze się z tego urodzi.

  7. Podsumowując, dokładne ustawienie na biegun nie jest krytyczne. Niedokładność objawi się powolnym uciekaniem Słońca z pola widzenia, a jakby chcieć nagrać wiele sekwencji i potem złożyć animację poklatkową, będzie na niej widoczna rotacja pola. W szczególnych przypadkach można z powodzeniem kręcić z nieruchomego statywu foto (np. w Luncie 50 Słońce przechodzi przez pole widzenia mojej kamerki przez jakieś kilkadziesiąt sekund, wystarcza na zebranie klatek do stackowania).
  8. Nie trzeba. Jeśli kręcisz w tym samym miejscu, co nocą, to w nocy zaznacz linię północ-południe parą kamieni czy sznurkiem, i potem ustaw montaż wg tego za dnia. Inne sposoby, które się u mnie sprawdziły: ustawienie na oko wg mapy i szczegółów terenu, ustawienie wg pozycji Słońca (jeśli zaczynamy kręcić w czasie około lokalnego górowania). Oczywiście przy takim nieidealnym ustawieniu trzeba będzie co jakiś czas korygować pilotem/programem pozycję montażu (może co kilka minut).
  9. Podobnie jak poprzednio, proszę użytkowników o dodanie w jednym poście swoich najlepszych zdjęć/animacji (+ notka sprzętowa) z 2019 roku.
  10. Dam, już robiłem przymiarki, ale trzeba jeszcze przemyśleć szczegóły
  11. ImPPG w wersji 0.6.0 można pobrać z https://github.com/GreatAttractor/imppg/releases/tag/v0.6.0 Nowe funkcje: Back end GPU (OpenGL) zapewniający znacznie szybsze przetwarzanie Ulepszenia: Przewijanie widoku przez przeciągnięcie z prawym klawiszem myszy (dotychczas: ze środkowym) Zmiana powiększenia widoku kółkiem myszy (dotychczas: Ctrl + kółko myszy) Po wyczyszczeniu i uelastycznieniu architektury dodałem back end GPU/OpenGL, tj. prawie wszystkie obliczenia (oprócz wyrównywania sekwencji) są teraz wykonywane na GPU. W praktyce na większości komputerów oznacza to: co najmniej kilkakrotnie szybsze przetwarzanie dla dość dużych zaznaczeń (i umiarkowanej liczby iteracji dekonwolucji L-R) wynik renderowany jest w czasie rzeczywistym, wraz z przeciąganiem suwaka sigma przewijanie i odświeżanie widoku bez opóźnienia, gdy powiększenie ≠ 100% tryb interpolacji sześciennej nie obniża szybkości odświeżania widoku Można obejrzeć to w akcji na krótkim filmiku: Porównanie prędkości na moim komputerze (CPU: Ryzen 2700, 8C/16T, podst. takt. 3.2 GHz, GPU: Radeon R370). Obróbka w trybie wsadowym 200 obrazów po 1,2 MPix, 50 iteracji L-R, unsharp masking i zmiana krzywej tonalnej: CPU: 2:20 min GPU: 19 s Nawet na 5-letnim laptopie ze zintegrowaną grafiką Intela pracuje się zauważalnie szybciej. Tryb GPU zostanie włączony automatycznie przy pierwszy uruchomieniu wersji 0.6.0. Aktywny tryb wyświetlony jest po prawej na dole na pasku statusu: Tryby można przełączać w menu:
  12. Podejrzewam, że to przez jaśniejsze hotpiksele (gwiazdki?) - dzięki nim histogram nie jest na podglądzie aż tak rozciągany (jak w dwu pierwszych postach), inaczej musiałyby zostać obcięte.
  13. Może cisza przed burzą Jeśli rąbnie tej zimy, proszę osoby z wielkoaperturowymi zestawami DS o kręcenie time lapsów noc w noc.
  14. A propos, ostatnio (szukając czego innego) zauważyłem skorygowane Schmidty-Cassegrainy (ACF) f/8, chyba tylko Meade taką światłosiłę sprzedaje.
  15. Może nowe podejście do EXO: zamawiamy ten sam sprzęt hurtowo u Chińczyków i (co wiąże się z nieco wyższą ceną niż u innych) gwarantujemy, że skolimowaliśmy i sprawdziliśmy na gwiazdach?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.