Jump to content

MateuszW

Biznes
  • Content Count

    7,329
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

MateuszW last won the day on November 19

MateuszW had the most liked content!

Community Reputation

5,162 Excellent

3 Followers

About MateuszW

  • Rank
    Syriusz
  • Birthday 06/24/1995

Kontakt

  • Strona WWW
    https://www.youtube.com/user/mateuszw1995/

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Wieliczka
  • Zainteresowania
    Astronomia, informatyka, elektronika, majsterkowanie
  • Sprzęt astronomiczny
    SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6 Pro SynScan, CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600, PG Chameleon3, MPCC Mk3, IDAS LPS P2, Nagler 9, Powermate 5x, 2,5x, Nikon D750, D7500, D80, Nikon Action VII 12x50 CF

Recent Profile Visitors

25,005 profile views
  1. Wewnętrznie wolałbym, żeby powstał na La Palmie, bo będzie go można tanio odwiedzić i sfocić Ale czy to nie będzie strzał w kolano jak chodzi o LP? Na La Palmie jeszcze nie byłem, ale na Teneryfie nie wygląda to godnie dla największych sprzętów.
  2. Zamiast okna proponuję taką klapę: Otwiera się góra/dół, więc nie koliduje z rzeczami obok. A kwiatki nie spadną jak zawieje. Tego typu rozwiązania są bardzo wytrzymałe:
  3. A przepraszam, miganie to jest w dużym Adventurerze, mały tego nie ma. Ja miałem przez pewien czas SAM i właściwie miałem podobnie - montaż jakby pracował z minimalnie złą prędkością. Nie znalazłem rozwiązania. Ale u Ciebie ten problem się pojawił w trakcie, nie był od razi, bo wcześniej prowadził Ci ok. Zasadniczo w tym montażu jest mały silniczek DC z enkoderem i praktycznie nic się z tym zrobić nie da.
  4. 3 ostatnie zdjęcia są pojechane w osi RA, czyli słusznie podejrzewasz jakiś problem z napędem montażu. Nie jest to wina polarnej, bo kierunek ucieczki byłby inny. Pierwsze pytanie, czy na pewno miałeś prędkość gwiazdową a nie przypadkiem Słoneczną/Księżycową. Druga sprawa to stan baterii. Zwróć następnym razem uwagę, czy podczas pracy mrugają się przyciski ze strzałkami - to oznacza błędy enkodera, czyli utratę prawidłowej pozycji. Może to wynikać ze złego wyważenia, gdy silnik jest za słaby aby prawidłowo prowadzić.
  5. Nie chodzi mi o to, żeby zmniejszać nasycenie, tylko żeby zmienić balans kolorów. Pozostanie tak samo mocno kolorowa (pocztówkowa ), ale może bardziej "zrównoważona" kolorystycznie.
  6. Hmm, ale czy powinna być taka niebieska? Moim zdaniem więcej żółtego by się przydało. Ale tak na prawdę nie wiem jak powinna wyglądać M31, bo jest ogromny rozstrzał różnych interpretacji.
  7. Akurat nierównomierność oporu ślimaka może wynikać też z mimośrodowości wykonania jego lub łożysk - czyli że środek ślimaka nie jest w osi obrotu. Pewna mimośrodowość występuje w każdym chińskim montażu. Plus do tego mimośrodowość ślimacznicy.Minimalne wygięcie ślimaka też da podobny efekt. Niemniej, okresowe przesuwanie się kadru wynika przede wszystkim z dokładności wykonania samych zębów ślimaka i ślimacznicy, co jest głównym składnikiem PE.
  8. Szeroki kadr na wielkie wodorowe obszary południowego nieba. Orientacja zdjęcia pokazuje mniej więcej jak to było widać w realu. Miałem spory problem z balansem kolorów tego zdjęcia, ale ostatecznie jest chyba przyzwoicie. Samyang 135 + Nikon D750 mod + CEM25EC unguided 58x120s, ISO400, f/2.5 A tutaj zbliżenie na główną bohaterkę: Oba zdjęcia wyły wykonywane równocześnie ja jednym montażu.
  9. No, zdecydowanie byłaby to uczta dla Ciebie Ekstremalnie jasny rejon i pełen szczegółów. Żal mi tego brzegu, bo trafiły tam dwie pętelki wodorowe...
  10. Panowie, rzeczową odpowiedź podał Adam i na tym się skupmy. "Falowanie", czyli błąd okresowy jest tutaj na jak najbardziej spodziewanym poziomie i nie jest to wina żadnego luzu, ani jakiś usterek - po prostu ten montaż MA tak słabo prowadzić. Oczywiście nadmierny luz i złe przeważenie mogą powodować dodatkowe pogorszenie prowadzenia, ale tutaj mamy klasyczny przypadek "normalnej" pracy. Bez guidingu trzeba ograniczyć czas exp do 20-30s, bo więcej ten montaż nie da rady. Guiding jest od tego, żeby zniwelować ten błąd PE, jednak z tak dużą tubą nie będzie to działać wystarczająco dobrze. A ustawienie na polarną, czyli ruch w prawo można poprawić justując dokładnie lunetkę, stosując dokładny sposób ustawienia jej orientacji (nie na oko po gwiazdozbiorach), a najlepiej używając jakiejś metody komputerowej, jak SharpCap.
  11. Niestety nie wiem. Choć rozmawiałem jakiś czas temu z właścicielem D610 na temat modyfikacji, muszę odnaleźć tą rozmowę. Nie pamiętam, jaki był efekt. D750 można dorwać za 2800, D610 widzę od 2100. Moim zdaniem różnice między nimi są warte tych 700 zł. Śrubki być muszą, bo w każdym aparacie moduł z matrycą jest przykręcony do reszty. Pytanie, czy poza śrubkami są też sprężyny, czy tylko podkładki i dokręca się na sztywno. Ta regulacja na śrubach jest oczywiście wewnątrz aparatu, nie chodzi mi o jakieś regulacje dostępne na zewnątrz (takie mogą być jedynie od układu AF i wizjera), Rozważałem go, ale jak sobie przeliczyłem szum proporcjonalnie do rozmiaru piksela, to wyszło, że D750 jest lepszy. D3 wypada super na teście szumu, bo test mówi, jaki szum ma jeden piksel. Ale robiąc zdjęcie z gęstszej matrycy i resizując je do rozdzielczości z tej rzadszej, uśredniasz wartości, czyli zbijasz szum. Tak więc przewaga szumu D3 na wykresie jest tylko pozorna. No a poza tym słabszy wyświetlacz, mniejsze max ISO, wolniejsza ogólna praca i pewnie AF gorzej radzący sobie w słabym świetle będą robiły różnicę w użytkowaniu.
  12. Może PS nie jest najlepszym przykładem. Jest wiele programów, gdzie ten okres osiągnięcia ceny "jednorazowej" przy płaceniu za subskrypcję jest znacznie krótszy - 1,2 lata. Ja nie jestem na tyle zaawansowanym użytkownikiem właściwie żadnego programu, żebym dostrzegał jakieś różnice przy nowej wersji. Między CS1 a CC widzę skok, ale już między CC a CC 2017 zauważyłem tyle, że ten ostatni dłużej się odpala Chodzi mi o to, że nie potrzebuję stałego dostępu do nowych wersji i bardziej opłacałoby mi się zapłacić raz na 10 lat, niż te subskrypcje. Zmyślni sprzedawcy się przed tym błyskotliwie zabezpieczają, oferując np dużo wyższą cenę za 1 miesiąc, niż przy płaceniu za rok z góry. Np za dysk Google chciałbym płacić raz na jakiś czas, ale to się nie opłaca i trzeba wybulić za rok z góry. Gdyby było jakieś inne wyjście...
  13. To ten przykład jest zupełnie niezwiązany z tematem. Mam prostszy - kupiłem w sklepie 3 jabłka, ale sprzedawca mi powiedział, że mogę je zjeść tylko ja. Ale ja oddałem dwa z nich kolegom. Czasem jest tak w Lidlu, co mnie wpienia, że nie można kupić jakiegoś produktu pojedynczo, tylko musi być np 2x. Ale pod Lidlem próżno szukać kogoś do wspólnego zakupu Nie. Mówimy o 2 legalnych kopiach użytych niezgodnie z postanowieniami twórcy. W sumie to podobna sytuacja do tego, gdybym kupił program na płycie i potem odsprzedał komuś innemu. Z tym że tutaj mam 3 płyty i odsprzedaję 1-2. Niemniej zostawmy to do rozsądzenia każdemu indywidualnie, bo na pewno nie dojdziemy do porozumienia. Jeśli mówimy ogólnie, to mnie boli wredne podejście twórców softu w stosunku do klienta. Dlaczego nie można zaoferować sprzedaży pojedynczej licencji za 1/3 ceny? Albo kto w ogóle wymyślił chory system płacenia za miesiące używania jakiegoś softu bez możliwości zakupu "po ludzku" dożywotnio (odnośnie np nowego PSa)?
  14. Dokładnie. Filtr IR pozostaje na matrycy, więc takie elementy nie mają prawa być widoczne na zdjęciach. O ile w tamtym wątku taka była przyczyna, bo nie do końca go zrozumiałem. Zmodyfikowałem już 2 D750 i problemów nie uświadczyłem.
  15. Jeśli stawiamy sprawę konkretnie no to niestety nie można. Jednak dopuszczając kolory szarości myślę, że można uznać wspólny zakup licencji jako "mały grzech" Niemniej to każdy już sam rozsądzi. Szkoda że po prostu SGP nie umożliwia zakupu 1 licencji za 33 USD... No ale mnie problem nie dotyczy, bo i tak bym potrzebował na 3 kompy
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.