-
Postów
11 024 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
31
Osiągnięcia HAMAL
12,9 tys.
Reputacja
3
Odpowiedzi społeczności
Aktualizacja statusu
Zobacz wszystkie aktualizacje HAMAL
-
Może już pisaliście o tym, to przepraszam, ale do rzeczy. Skoro ruch lotniczy nie ma wpływu na tworzenie się chmur a 10 pogodnych dni w roku to nie ich wina, jak wytłumaczyć obecne niedorzeczne utrzymywanie się pogody, no bo oczywiście, kompletnie nie ma ono związku z ograniczeniem ruchu lotniczego w związku z epidemią
- Pokaż poprzednie komentarze 33 więcej
-
chyba nikt tu nie oczekiwał związku przyczynowo skutkowego samolotów z chmurami warstwowymi i kumulusami. wiadomo jak wyglądają smugi rozlane w cirrusy. w "te dni" gdy to się dzieje przy braku samolotów nie byłoby smug więc wpływ na zachmurzenie widać gołym okiem.
ale taki cirrusogenny dzień byłby może jeden albo dwa. przed nim okres suchej pogody bez smug i chmur nawet gdy są samoloty a po nim przechodzi front ciepły i chmury są nawet gdy samolotów nie ma.
-
widzę, że nadal nie rozumiesz w czym rzecz i zachowujesz się jak płaskoziemca zasypujący rozmówcę linkami nie na temat. Ja piszę o wpływie samolotów na pogodę, a ty o wpływie na klimat i twierdzisz, że to to samo
poniższy link wyjaśni ci co to jest pogoda, a co klimat
to dla uczniów szkoły podstawowej więc powinieneś ogarnąć
https://epodreczniki.pl/b/czym-jest-pogoda-a-czym-klimat/PZEzm0e0V
-
Oryginalna teza brzmi: ruch lotniczy ma wpływ na tworzenie się chmur. Moim zdaniem ma, nie wiem, jakie jest Twoje, ZbyT, zdanie, bo go nigdzie nie przedstawiasz, tylko zbijasz argumenty, których nikt nie stawia. Praktycznie każdy z artykułów na Scholar zaczyna się od przedstawienia ilościowego niepomijalnego wpływu contrails na tworzenie się chmur. Jest też sporo artykułów o większej ilości dni z zachmurzeniem na terenach gdzie jest wzmożony ruch w trendzie historycznym.
CytatCondensation trails (...) may persist and grow to large cirrus cover in ice-supersaturated air
CytatContrails are ice clouds with radiative effects similar to thin cirrus clouds [Schumann and Wendling 1990; Fu and Liou 1993]. They are short-lived when formed in dry air but persist and develop into extended cirrus cloud layers when the ambient relative humidity exceeds ice saturation.
CytatIt has been shown above that there is good reason to believe that aircraft contrails may be capable of considerable weather modification by producing cirrus clouds at altitudes close to those at which the aircraft is cruising. It is obvious that the contrail crystals may influence cumulus development.
Dla mnie dyskusja nad oryginalną tezą się kończy: Tak, Hamal, samoloty mają wpływ na pogodę, w szczególności na tworzenie się chmur. Pozdrawiam.
- Pokaż następne komentarze 6 więcej