Skocz do zawartości

HAMAL

Społeczność Astropolis
  • Postów

    11 024
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    31

Ostatnia wygrana HAMAL w dniu 30 Sierpnia 2022

Użytkownicy przyznają HAMAL punkty reputacji!

Kontakt

  • Strona WWW
    http://indexhamal.pl/

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Szczecin
  • Zainteresowania
    Technika, Astronomia, Mikrobiologia, Modelarstwo, Elektronika, Psychologia
  • Sprzęt astronomiczny
    - Newton 305/1500
    - Modified Newton 320/9200
    - Homemade Yoke equatorial mount
    - CCD mod, CMOS mod

Ostatnie wizyty

61 549 wyświetleń profilu

Osiągnięcia HAMAL

12,9 tys.

Reputacja

3

Odpowiedzi społeczności

Aktualizacja statusu

Zobacz wszystkie aktualizacje HAMAL

  1. Może już pisaliście o tym, to przepraszam, ale do rzeczy. Skoro ruch lotniczy nie ma wpływu na tworzenie się chmur a 10 pogodnych dni w roku to nie ich wina, jak wytłumaczyć obecne niedorzeczne utrzymywanie się pogody, no bo oczywiście, kompletnie nie ma ono związku z ograniczeniem ruchu lotniczego w związku z epidemią :D 

    1. Pokaż poprzednie komentarze  33 więcej
    2. szuu

      szuu

      chyba nikt tu nie oczekiwał związku przyczynowo skutkowego samolotów z chmurami warstwowymi i kumulusami. wiadomo jak wyglądają smugi rozlane w cirrusy. w "te dni" gdy to się dzieje przy braku samolotów nie byłoby smug więc wpływ na zachmurzenie widać gołym okiem.

       

      ale taki cirrusogenny dzień byłby może jeden albo dwa. przed nim okres suchej pogody bez smug i chmur nawet gdy są samoloty a po nim przechodzi front ciepły i chmury są nawet gdy samolotów nie ma.

    3. ZbyT

      ZbyT

      widzę, że nadal nie rozumiesz w czym rzecz i zachowujesz się jak płaskoziemca zasypujący rozmówcę linkami nie na temat. Ja piszę o wpływie samolotów na pogodę, a ty o wpływie na klimat i twierdzisz, że to to samo

      poniższy link wyjaśni ci co to jest pogoda, a co klimat

      to dla uczniów szkoły podstawowej więc powinieneś ogarnąć ;)

      https://epodreczniki.pl/b/czym-jest-pogoda-a-czym-klimat/PZEzm0e0V

    4. Behlur_Olderys

      Behlur_Olderys

      Oryginalna teza brzmi: ruch lotniczy ma wpływ na tworzenie się chmur. Moim zdaniem ma, nie wiem, jakie jest Twoje, ZbyT, zdanie, bo go nigdzie nie przedstawiasz, tylko zbijasz argumenty, których nikt nie stawia. Praktycznie każdy z artykułów na Scholar zaczyna się od przedstawienia ilościowego niepomijalnego wpływu contrails na tworzenie się chmur. Jest też sporo artykułów o większej ilości dni z zachmurzeniem na terenach gdzie jest wzmożony ruch w trendzie historycznym. 

       

      Cytat

      Condensation trails (...) may persist and grow to large cirrus cover in ice-supersaturated air

      Cytat

      Contrails are ice clouds with radiative effects similar to thin cirrus clouds [Schumann and Wendling 1990; Fu and Liou 1993]. They are short-lived when formed in dry air but persist and develop into extended cirrus cloud layers when the ambient relative humidity exceeds ice saturation.

      Cytat

      It has been shown above that there is good reason to believe that aircraft contrails may be capable of considerable weather modification by producing cirrus clouds at altitudes close to those at which the aircraft is cruising. It is obvious that the contrail crystals may influence cumulus development.

      Dla mnie dyskusja nad oryginalną tezą się kończy: Tak, Hamal, samoloty mają wpływ na pogodę, w szczególności na tworzenie się chmur. Pozdrawiam.

    5. Pokaż następne komentarze  6 więcej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.