Skocz do zawartości

Behlur_Olderys

Społeczność Astropolis
  • Zawartość

    1803
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana Behlur_Olderys w dniu 29 Wrzesień

Użytkownicy przyznają Behlur_Olderys punkty reputacji!

Reputacja

1631 Excellent

O Behlur_Olderys

  • Tytuł
    Bartek H.

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Kraków
  • Zainteresowania
    Ogólna Teoria Względności
  • Sprzęt astronomiczny
    SkyMaster 15x70
    GSO 8" z porysowanym LG
    Canon 700d i dużo marzeń do zrealizowania :)

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Behlur_Olderys

    Małe porównanie mgławic planetarnych

    W sam raz właśnie na plakat albo kalendarz Genialne porównanie!
  2. Behlur_Olderys

    Domek letniskowy -zimowy

    Po co szyby?
  3. Behlur_Olderys

    Apertura -ilość gwiazd ?

    Tabelka: ilość gwiazd na magnitudę Powyżej 11mag wartości są ekstrapolowane na zasadzie: z grubsza postęp geometryczny. Przy założeniu w miarę równomiernego rozkładu jasności gwiazd ma to sens http://www.stargazing.net/david/constel/howmanystars.html Zabawne, że zasięg magnitudo w danym miejscu "wzrokowo" mierzy się "na odwrót" bo trzeba policzyć, ile widzisz gwiazd w jakimś obszarze
  4. Behlur_Olderys

    Apertura -ilość gwiazd ?

    Przeliczenie apertura - magnitudo to tylko w określonych warunkach (ciemne/jasne niebo) i określonej ogniskowej. Light pollution jest rozciągłym zjawiskiem więc dodaje trochę światła do każdego piksela. Ile tych fotonów przypadnie na piksel to zależy od skali, tj ile masz arcsek/piksel. A to zależy od ogniskowej. Im większa ogniskowa tym mniejszy kawałek świecącego nieba "rozleje" się na Twoje piksele Tymczasem powierzchnia apertury (średnica do kwadratu razy pewna stała) decyduje o ilości światła, ile przypadnie na obraz gwiazdy. Jeśli masz skalę na piksel mniejszą niż rozdzielczość to wszystko wpadnie do jednego piksela (jedna gwiazda- jeden piksel) . A zatem: - duża apertura - duża ogniskowa - małe lp to wszystko decyduje moim zdaniem o zasięgu magnitudo, nie tylko apertura
  5. Behlur_Olderys

    Promieniowanie reliktowe a 0 bezwzględne.

    No tak, a zatem coś jakby lodówka służy do osiągania niskich temperatur. Widzę, że wszyscy osiągnęliśmy konsensus w tej sprawie;) Oczywiście, do obniżenia temperatury poniżej 4K (ciekły hel) wykorzystuje się bardziej zaawansowane mechanizmy niż w zwykłej lodówce, ale zasadniczo patrząc na to najbardziej ogólnie zawsze trzeba wykonać pracę, żeby w jednym miejscu entropię zmniejszyć, a w drugim zwiększyć
  6. Behlur_Olderys

    Promieniowanie reliktowe a 0 bezwzględne.

    Mam wrażenie, że poszedłeś o krok za daleko w zgadywaniu, co autor (wątku) miał na myśli i odpowiedziałeś na dużo bardziej filozoficznie przemyślane pytanie, niż - wydaje mi się - rzeczywiście było zadane Atomy nie mogą być w spoczynku, bo to znaczyłoby, że dokładnie wiemy, jaką mają pozycję. A przecież, jeśli dokładnie znalibyśmy czegoś położenie (wg zasady Heisenberga) to pęd staje się nieskończenie nieoznaczony, a zatem absurdalnie niefizyczny (Naiwny dowód matematyczny: skoro dx*dp = h/(2*pi), to jeśli dx=0 to dp = h/0, a dzielić przez zero nie wolno ) Tymczasem w zerze absolutnym wg mechaniki kwantowej cząstki (czy też atomy) przyjmują stan o najniższej możliwej, ale niezerowej energii kinetycznej. A zatem coś tam się ruszają, drgają... Jeszcze co do limitu - wg angielskiego wiki w 1999 ochłodzono kawałek metalu do temperatury 100 pK https://en.wikipedia.org/wiki/Absolute_zero#The_race_to_absolute_zero a zatem zdecydowanie poniżej 2.7K
  7. Behlur_Olderys

    Promieniowanie reliktowe a 0 bezwzględne.

    Określenie "Temperatura promieniowania reliktowego" to tylko takie uproszczenie. Promieniowanie reliktowe to promieniowanie bardzo gorącego gazu (kilka tysięcy K) wyemitowane kilkanaście miliardów lat temu, gdy wszechświat był znacznie gęstszy. Kiedy takie promieniowanie przesuwa się ku czerwieni (wraz z rozszerzaniem się wszechświata) to wydaje się, że pochodzi z coraz zimniejszego obiektu. A że wszechświat rozszerzył się dosyć sporo od czasu, gdy to promieniowanie zostało wyemitowane, to jego spektrum "oziębiło się" całkiem znacząco, aż do kilku K.
  8. Behlur_Olderys

    ngc 6543 NGC 6543 - Mgławica Kocie Oko

    Szkoda, że nie możesz przesłać trochę tych klatek 150ms do zabawy..... A może możesz? Wiesz, nie mówię: wszystko, ale może kilka...set?
  9. Behlur_Olderys

    ngc 6543 NGC 6543 - Mgławica Kocie Oko

    Masz dużo materiału (20k klatek ) to możesz popróbować z innymi algorytmami Wybierałeś najlepsze klatki wg FWHM?
  10. Behlur_Olderys

    Montaż projektowany po godzinach

    To na jeden obrót montażu (na 24h innymi słowy:) ) ile będzie kroków enkodera?
  11. Behlur_Olderys

    ngc 6543 NGC 6543 - Mgławica Kocie Oko

    Może jest tak, że alignowanie klatek w stacku nie działa tak dobrze, gdy jest mało sygnału, i niedokładności alignacji w stacku zamieniają się na blur? Czytam właśnie artykuł w tym temacie (https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.ast.cam.ac.uk/sites/default/files/SPIE_7735-211_010710.pdf&ved=2ahUKEwiorIPB8ITfAhUKkiwKHRwqD5UQFjABegQIAhAB&usg=AOvVaw2vBCXhstWwrN8DvYR7u8_X) Jest dość trudny matematycznie, ale na pewno można wyłowić parę rzeczy: Korzystają tylko z jednej gwiazdy referencyjnej, bo tylko jedna jest sensownie blisko obiektu (przypominam temat isoplanatic patch). Wydaje mi się, że typowe programy do stackowania próbują znaleźć jak najwięcej gwiazd referencyjnych, a to krok w drugą stronę. Po drugie, używają algorytmu korelacji (czego z czym? Muszę jeszcze parę razy przeczytać:) ), nie wiem dokładnie w praktyce co to oznacza, ale zasadniczo chodzi o jak najdokładniejsze, z precyzją subpikselową, wyznaczenie położenia gwiazdy referencyjnej. Widać na wykresach, że im więcej jest fotonów na zdjęciu, tym lepszy osiąga się wynik co jest poniekąd zgodne z Twoimi wynikami. Ale teoretycznie daje szansę, że nawet z najciemniejszych klatek dałoby się jeszcze coś wycisnąć, gdyby mieć jakiś bardziej wymyślny algorytm stackowania...
  12. Behlur_Olderys

    ngc 2022 NGC 2022 - malutki klejnot Oriona

    Próbowałeś kiedyś w takiej skali naświetlać dwoma długościami czasów? Krótkie klatki (np <1s) na detal w jasnych partiach, dłuższe na ciemniejsze rejony. Ja bym próbował czasów tak krótkich, jak tylko się da - to kluczowa sprawa w LI. PS Pełna klatka czarująca
  13. Behlur_Olderys

    InSight - lądowanie na Marsie !

    Pytanie co wolimy: flagi na Marsie, czy artykuły na Ziemi Napis "made in Poland" na silniku nie powoduje, że Opel to polska marka
  14. Behlur_Olderys

    InSight - lądowanie na Marsie !

    Jak Polska chce zbierać nagłówki gazet to niech zrobi porządnie cały projekt a nie jakieś "części". Liczy się kto wyłożył na to kasę. Smutna prawda.
  15. Behlur_Olderys

    Co się dzieje, że tak zamula?

    U mnie wątki wchodzą dość szybko, za to strona główna to jakaś porażka.... na kompie nie jest tak źle, ale siedzę najczęściej na komórce...
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.