Jump to content

Orion 80mm ED Apochromatic Refractor


Guest
 Share

Recommended Posts

Jeśli chodzi o powyższą fotkę, to stwierdzam zdalnie-naocznie, że widoczne na niej okucia tubusa, wyciąg, redukcje, pokrętła itd. pochodzą z tej samej fabryki, co w przypadku mojego "kanadyjskiego" Sky-Watchera. "Orion" i cała ta reszta o innych, dla zmyłki nazwach, to bardzo dobra, solidna chińska robota.

Swoją drogą ciekawe skąd pochodzi optyka ED tego refraktora.

Link to comment
Share on other sites

martwi mnie to, że ED jest pisane "ED" oraz APO jest pisane "APO". Cena też jest bardzo atrakcyjna. Aż niewiarygodna jak na ED. Przydałaby się odpowiedź na pytanie El. Jeśli to nie jakaś lipa, to będzie przełom cenowy apochromatów.

Link to comment
Share on other sites

Jest taki jeden co by mógł coś powiedzieć ... ale ma banana w gębie ;D

 

Ja nieznam się na pochówku psów ;D ale myslę że tan pies jest pogrzebany tutaj..."One Element ED glass in achromatic primary lens"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Janusz P.

Oskarze pamiętaj ze nie obserwujesz renomą ani firmą o refraktorkiem a przy F/7,5 oraz średnicy 80mm to jego ED Design jest absolutnie wystarczajacy do osiągnięcia kryterium dyfrakcyjnego pod warunkiem wykonania zgodnie z projektem w normach technologicznych:-)))

Wybaczcie że dopiero teraz odpisuje ale cały dzień odpisywałem na ponad 150 maili z tygodnia mojego krótkiego ale jakże owocnego w obserwacje i kontakty z obserwatorami Kudłaczowego urlopu :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Janusz P.

Znalazłem swój starszy post na ten temat i przypominam jak leci:

 

Spotkane w popularnych projektach wartości chromatic focal shift to:

 

Dla achromatu 100mm F/10 5-10mm

Dla semi APO 100mm F/10 2-3,5mm

Dla Semi APO ED 100 F/10 0,8-1,9

Dla floorite APO 100 F/10 0,6-1,5

 

Dane z własnej biblioteki projektów obiektywów astronomicznych, wszystkie po optymalizacji i ręcznych retuszach projektu ;D ;D ;D

Trypletami na razie się nie bawię bo u nas i dobrego dubletu nie ma komu wykonać w niewielkiej serii za rozsądne pieniądze :'( :'( :'(

 

Dane inaszej dla Strehl Ratio 0,99 dla najlepszego z projektów z polem całkowitym 1,5 stopnia dla 100mm średnicy obiektywu dla lini 550 nm:

 

Achromat ogniskowa minimum 1270mm

Semi APO ogniskowa minimum 980mm

Semi APO ED to minimum 730mm

Fluorite APO to minimum 690mm

 

Resztę wontku znajdziecie i prześledzicie pod :

 

 

http://www.astro-forum.org/Forum/viewtopic...ht=fluorite+apo

Link to comment
Share on other sites

Guest Janusz P.

są to milimetry różnicy ogniska dla barw od fioletu do głębokiej czerwieni czyli chromatic focal shift dla danej kostrukcji optycznej obiektywu :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 60 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 73 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.