Skocz do zawartości

Pochylony obraz


PiDzej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Panowie może moje pytanie wyda wam się śmieszne lub głupie, ale od razu przyznam że jestem amatorem w tej dziedzinie.

 

Dziś dostałem Nostrusa 76TX i jakoś dziwnie wygląda obraz. To że jest odwrócony to wiem (aż takim laikiem nie jestem :) ), ale że jest pochylony o kilka stopni to mnie zdziwiło...

Co może być tego przyczyną? Ja coś źle skręciłem czy to wada urządzenia?

 

Będę wdzięczny za wszelką pomoc...

 

Acha jeszcze dodam, że nie mogę dobrze dostroić ostrości - testowane na plakatach z naprzeciwka bo niebo dziś w Warszawie bardzo kiepskie...

Edytowane przez PiDzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale że jest pochylony o kilka stopni to mnie zdziwiło...

Co może być tego przyczyną? Ja coś źle skręciłem czy to wada urządzenia?

właśnie dzisiaj ktoś to też zauważył:

http://astro-forum.org/Forum/index.php?s=&...st&p=285266

 

Acha jeszcze dodam, że nie mogę dobrze dostroić ostrości - testowane na plakatach z naprzeciwka bo niebo dziś w Warszawie bardzo kiepskie...

 

spróbuj na czymś odległym (niekoniecznie na niebie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie to czy obraz w newtonie jest obrócony czy nie, zależy od tego jak patrzysz w wyciąg. Jeżeli usiądziesz okrakiem na tubie, i popatrzysz w wyciąg wtedy obraz będzie do góry nogami. Jeżeli natomiast staniesz przed tubą i popatrzysz tak jakbyś chciał zobaczyć swój brzuch wtedy obraz będzie nie obrócony. Problem jest więc w tym, że patrzysz do wyciągu pod kątem.

 

Nie przejmuj się tym, to w niczym nie przeszkadza chyba że chcesz obserwować obiekty naziemne.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie to czy obraz w newtonie jest obrócony czy nie, zależy od tego jak patrzysz w wyciąg.