Skocz do zawartości

Świecący ekran do flatów


Amper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jakiś czas temu zamówiłem w Galileo.cc świecący ekran do flatów, z powodu braków w magazynach przesyłka dotarła dopiero dzisiaj. Zamówienie złożyłem niecałe 3 tygodnie temu, przesyłkę zamawiałem do Francji, więc koszty wysyłki były pewnie mniejsze niż do Polski.

Do ekranu trzeba zamówić specjalny zasilacz, który zasilamy napięciem 12V. Zasilacz (urządzenie), zamknięte jest w maleńkiej obudowie, z której wychodzi kabelek do podłączenia ekranu oraz wejście na kabel zasilający, w tym przypadku kabel z wejściem na zapalniczkę samochodową. W obudowie znajduje się również przesuwak Off, On i Flash. W pozycji On ekran świeci światłem ciągłym, w pozycji Flash ekran mruga.

Wykonanie ekranu nie jest najlepszej jakości. Ekran jest zalaminowany.

Połączenie kabli z ekranem pozostawia wiele do życzenia. Z ekranu wychodzą dwie ścieżki na taśmie takiej jak np. w telefonach z klapką, tylko w tym wypadku dużo większe. Jest to bardzo podatne na złamanie.

Poniżej zamieszczam kilka zdjęć ekranu i zasilacza, jakość zdjęć może nie jest najlepsza, bo zdjęcia robiłem z samochodzie telefonem komórkowym.

15042010100.jpg 15042010101.jpg 15042010102.jpg

15042010103.jpg 15042010104.jpg

 

Dla zainteresowanych podaje dwa linki do sklepów, w których można kupić powyższe urządzenie. Kiedyś Philips stworzył temat właśnie z tymi ekranami z linkiem do sklepu Galileo.

Galileo - ten nie zawsze można odwiedzić z Polski, oraz Producent tak mi się przynajmniej wydaje.

Ja zamówiłem format A5.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Wykonanie ekranu nie jest najlepszej jakości. Ekran jest zalaminowany.

Połączenie kabli z ekranem pozostawia wiele do życzenia....

 

niestety to prawda, ale najważniejsze, że świeci ładnym równomiernym światłem, zbliżonym do białego

a może masz już jakiś fajny pomysł na oprawę tego?

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kupiłem w galileo tą folię do flatów, ale szczerze mówiąc nie potrafię jej wykorzystać :/ Może umie mi ktoś doradzić jak przy jej pomocy wykonać poprawnego flata? Obecnie wygląda to tak, że nakładam ją na tubę, włączam i strzelam klatki 0.05 żeby nie przepalić. Próbowałem też podkładać biały papier i wydłużać czas naświetlania. Mam kolorową kamerkę i pierwsza rzecz, która się wrzuca w oczy to że 3 histogramy od 3 kolorów są rozdzielone a nie pokrywają się. Niby nawet znalazłem plugina od Maxima, który takie rozjechane kolorowo flaty potrafi skalibrować do kolorowych kamerek i przy pomocy specjalnego algorytmu zamienia je na czarno białe i troszkę rozmywa. Niezależnie jednak czy zastosuję ten plugin czy nie to efekt jest taki, że flat działa zbyt mocno. Tzn. usuwa winietę z narożników ale jednocześnie pociemnia środek :blink: - czyli po zastosowaniu flata jest jakby ujemna winieta. Ma ktoś jakiś pomysł co jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz zbyt krótką ekspozycję. Musisz równomiernie przyciemnić ekran tak, żeby naświetlać chociaż 1 sek. Generalnie mam złe doświadczenia przy pracy z czasami 1/10, czy 1/100. Przy takich czasach wpływ na flata może mieć nawet pracująca migawka.

 

Musisz też określić dla swojego setupu poziom nasycenia flata. Niby są kalkulatory, ale z tego co zauważyłem, różne zestawy różnie sobie z tym radzą. Porób flaty w paru konfigach:

 

1. flat +/- w środku dynamiki

2. flat na końcu dynamiki, ale tak, żeby nic się nie "ujarało"

3. flat na początku dynamiki, ale tak, żeby nic się nie utopiło w czerni ;)

 

Potem sprawdź, który kierunek jest dla Ciebie OK. Pamiętaj, że flatów musisz natrzaskać bardzo dużo (kilkadziesiąt - min. 30), tzn tyle, żeby nie zatruwały swoim szumem klatek głównych. Polecam Ci też zrobić od razu biasy/offsety, które np. maxim potrafi wykorzystać przy odniesieniu do sygnału flatów. U mnie np. najlepiej spisuje się flat w 3/4 dynamiki.

 

Pamiętaj także, że np. słabe niebo, z przechodzącymi słabymi cirrusami, mgiełka, czy LP zmienia mapę iluminacji matrycy, co zawsze powoduje błędy we "flatowaniu". Niestety - to ciężki kawałek chleba, jeżeli nie ma się idealnego nieba. Musisz nauczyć się pracować z syntetycznymi mapami iluminacji i wyrównywać samodzielnie różnice w naświetleniu klatek. Flat na pewno pomoże, ale nie licz, że załatwi sprawę na amen.

 

Każde ugięcie wyciągu, nietrzymanie czy zmiana kolimacji oznacza problem z flatem. :)

 

Co do Twojego workflow, to ja bym Ci polecał przejście na pracę w systemie B/W, zamiast w pełnym kolorze. Rozdziel sobie wszystko na 3 monochromatyczne obrazki i pracuj tak, jak z kamerą mono. Inaczej mówiąc robiąc flata kolorową kamerą robisz sobie za jednym zamachem 3 flaty dla filtrów R, G, B. I tak należy na to patrzeć, jeżeli chcesz wyciągnąć maksimum możliwości swojej kolorowej kamery. Praca na 3 osobnych plikach mono pozwoli Ci też lepiej kontrolować choćby gradienty, które w full colorze to masakra ;)

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Adam, muszę to wszystko przetestować co napisałeś :) Jest gdzieś jakiś tutorial jak obraz z kolorowej kamery złożyć w ten sposób co opisałeś? Nigdy nie pracowałem z kamerą mono :) Czy przy takim postępowaniu rozdzielczość wynikowego zdjęcia nie ulegnie zmianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.