Skocz do zawartości

Totalny amator pyta...


LoLo2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich na Forum, jestem tu nowy :salu:

Jestem całkowicie początkujący, więc nie śmiejcie się jak moje pytania zabrzmią głupio :)

 

 

Poczytałem trochę w sieci o budowie teleskopów i postanowiłem zbudować sobie na początek malutkiego Newtona (250/270mm). Chcę wieszać go na paralaktyku (Niemieckim:?:) który również planuje zrobić sam:| Nad wyciągiem sie jeszcze dokładnie nie zastanawiałem ale Crayford będzie chyba dobry (?)

 

Na razie pytam tylko o firmy które byście polecili jeśli chodzi o lustro, oraz o realność zrobienia dokładnego montażyka w warunkach domowych?? Za odpowiedź z góry dzięki.

 

No to na razie na tyle... :salu:

 

Pozdrawiam:

 

Jan Zwit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

malutkiego Newtona (250/270mm)

malutki???? :shock: to maleństwo to samochodem będziesz musiał transportować :lol: ja bym się nie fatygował z produkcją tego w domu tylko kupił np. Syntę, tym bardziej że robiąc samemu to dużo się nie zaoszczędzi , no chyba że takiego paralaktyka potrafisz zrobić ale niestety to nie jest łatwe zwłaszcza pod taką rurę, ale pociesze Cię że realne, tylko mało. Pare linków (jeśli jeszce nie przeglądałeś) podstawa: teleskopy.pl ,

astrojawill

a lustro to od : Astrokrak ,

QuasarPJ

A tak poza tym to witam serdecznie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały teleskopik jest o lustrze do 80 . Użyteczny od 100 mm . Poczytaj jeszcze o teleskopach np . w http://astrojawil.pl/spistrec.htm . Może dla zabawy i wprawy zrób malutki teleskop np. 120/1200 na Dobsonie , a potem już bogatszy w doświadczenia 250/1300 czy coś podobnego .

Zastanów się także czy masz wystarczające ciemne niebo do teleskopu 270mm . , czy interesują cie planety ,DS-y , robienie zdjęć . Jest to normalne ,ze na początku są duże zamierzenia ,później przychodzi zrozumienie tematu i ograniczeń . :salu:

Odnośnik do komentarza