-
Postów
22 567 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
24
Osiągnięcia Adam_Jesion
13,6 tys.
Reputacja
1
Odpowiedzi społeczności
Aktualizacja statusu
Zobacz wszystkie aktualizacje Adam_Jesion
-
Od kilku dni analizuję kwestię zarządzania i bezpieczeństwa danych osobowych na Astropolis i jestem delikatnie załamany wejściem w życie nowej ustawy RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Wygląda na to, że mamy kosmiczny problem, bo AP jest duże, przewala masę danych, udostępniacie nie tylko swoje emaile, ale także nazwiska, a nawet adresy (i pozycje na mapach). Inaczej mówiąc, wpadam w najwyższą kategorię ochrony takich danych, co prawdopodobnie oznacza gigantyczne koszty (wdrożenie procedur, zmiany w sofcie, zatrudnienie inspektora danych, etc.). Za samą wiążącą konsultację i audyt kancelarie chcą krocie. Problem w tym, że "zabawa się skończyła", bo kary idą w miliony i prawdopodobnie od 25 maja zacznie się polowanie na szantaże za wielką kasę (jak kiedyś mieliśmy masakrę przez mapy).
Z jednej strony RODO jest fajne z perspektywy użytkowników, ale z drugiej, dla takich podmiotów jak Astropolis, które jest stosunkowo duże i przetwarza ogromne ilości wrażliwych danych, może okazać się zabójcze (jesteśmy za biedni żeby wdrożyć wymagane procedury).
Ciężkie dni przede mną. Muszę to rozkminić i znaleźć jakiś kompromis. Inaczej ryzyko będzie zbyt duże i cała idea AP w aktualnej formie traci sens.
Niezależnie od drogi, którą pójdziemy, czekają nas fundamentalne zmiany w regulaminach, zasadach, a także prawdopodobnie tym, co będę dopuszczał w treściach. Generalnie na AP nakłada się podobny poziom wymagań, jak np. na Google, czy Facebook. Jest jednak między nami delikatna różnica w przychodach. :(((
Update: dedykowany wątek AP i RODO jest tutaj (prośba o przeniesienie dyskusji):