Skocz do zawartości

misfor

Społeczność Astropolis
  • Liczba zawartości

    47
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

9 Neutral

O misfor

  • Tytuł
    Alderamin
  • Urodziny 24.04.1974

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Sprzęt astronomiczny
    SW MAK 150, SW 804

Ostatnie wizyty

562 wyświetleń profilu
  1. Widzę, ze słówko na stałe zagościło w wątku
  2. poza tym - zobacz na datę - lato 2018. Może pierwsza seria była bardziej udana. potem coś się podziało i dostaliśmy co dostaliśmy...
  3. e, tu ewidentnie widać przechył płaszczyzny, prawo góra - vs. lewo dół. ale nie ma kometek
  4. Sorki, mam dziwne wrażenie, że mimo mocnej kompresji widać, że górny prawy każdej gwiazdki jest lekko spłaszczony. coś mi się zdaje? PS>Dane techniczne - zbierane ASICAP'em??
  5. W takim razie żle zrobiłeś, że zrezygnowałeś ze sprzedaży. Rzetelne podejście handlowe to też jest jakaś forma służby społecznej - niestety w zaniku. Pewnie nie da się z tego żyć ale kto tu zajmuje się astro zawodowo? Toż przecież banda wariatów i idealistów (adresat wsobny przede szanownymi Kolegami)
  6. Witam, widzę, iż emocje biorą górę Nie miałem wielu teleskopów, z tymi co mam/miałem walczę - walka jest nierówna, ale ku wiedzy i umiejętności - nie zrażam się Oczywiście - każdemu producentowi zdarza się lepszy i gorszy egzemplarz... Nie chciałem nikogo zrazić do quadrupletów, ani ogólnie to astrofoto Teraz widzę, że powinniśmy zwrócić uwagę na inny aspekt, który umyka nam w emocjach dyskusji. Mówię o jakości obsługi klienta. Dziś przed południem doczekałem się wreszcie na zwrotną etykietę. Teleskop już nadałem. Pierwszą informację o niepokojących obrazach wysłałem do Astroshopa 24.02.2019. Informację o rozpoczęciu procesu gwarancyjnego otrzymałem po kilkukrotnej interwencji telefonicznej dnia 13.03.2019. Dziś rano dostałem krótki sygnał z niemieckiej siedziby firmy. Nie zdążyłem odebrać, a już przestał dzwonić. Próbowałem oddzwonić - nikt nie odbierał. Jak wspomniałem dziś otrzymałem etykietę z informacją: Włączyła mi się ciekawość. Zapytałem, kiedy to została wysłana poprzednia? Ponieważ nic takiego nie otrzymałem, a sprawdzałem, codziennie, nawet SPAM. Odpisałem zatem: i otrzymałem taką odpowiedź: Teraz każdy z Was może sobie chyba samodzielnie wyrobić zdanie na temat jakości pracy wspomnianego sklepu. W całej tej sprawie nie zwracałem się bezpośrednio do TS (choć miałem kontakt przy zbieraniu ofert na teleskop - i kontakt był ok) ponieważ uważam, że sprzedawca posiada obowiązki względem klienta. Na koniec: zdarza się, że wydajemy całkiem sporo grosza na elementy zestawu. Oczekujmy PRAWIDŁOWYCH zachowań sprzedawców. Rozumiem Adama, że prowadząc sprzedaż argumentuje za zaangażowaniem kupującego w konfiguracje sprzętu. Nic rzeczywiście nie uczy tak dobrze jak własne doświadczenie. ale jest granica. Klientowi salonu samochodowego nie polecimy raczej regulacji zaworów w 3 miesiące po zakupie auta? Albo regulacji korbowodu? Mam nadzieję, iż mój przypadek jest nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności i nikomu się nie zdarzy. Pogodnych nocy
  7. 5 dni? to chyba pójdę do DHL, dopłacę i puszczę szybciej... PS.->Edit 14.03: drukowanie etykiet widocznie także jest czasochłonne. 24h+, a etykiety ni widu, ni słychu PPS.-> Edit 18.03: drukowanie etykiet nadal nie funkcjonuje w Astroshop.pl. Nie wiem jaka ciężka infekcja szaleje w Bawarii, ale mam podejrzenie, że musi mieć rozmiar plagi egipskiej...
  8. Sugerujesz, jak rozumiem, żebym sprawił sobie ławę optyczną? jak najbardziej, chętnie wszystko przyswoję, ale czy mam już rozpocząć także research na temat szlifowania luster, i produkcji soczewek? napylanie powłok? gdzie widzimy granicę? może niedługo, idąc tym tropem będziemy kupowali zestaw DIY do doszlifowania, osadzenia soczewek i własnoręcznej kolimacji, bo przecież w transporcie i tak się rozjedzie? zapomniałem dodać, że nawet jakbym co wszystko potrafił to i tak w tym SDQ korektor jest na stałe osadzony a cele soczewek są bardzo małe (opinia teleskopowych specjalistów [kto ma oczy niechaj czyta ]) - stąd kłopoty z kolimacją - i jeśli jej "nie ma" to prawdopodobnie nie da się tego skorygować. czekam na etykietę DHL. zobaczymy ile potrwa jej wygenerowanie i wysłanie.
  9. Mam losmandy na tym. Też uważam, że nie ma sensu czekać do RODOSA. Tylko czy sprzedawca przyjmie argumenty...
  10. tuba została wystawiona ok. 16.30. Pierwsza klatka zeszła około 19. to o wychłodzeniu. nie dodaje tu do obrazków podpisu - piewsza polaris jest bez prowadzenia. potem 0.5, 5, i 10s (na 5s zaznaczyłem gwiazdki, które się różnią wg mnie zniekształceniem)... ostrzę w SGP...
  11. z polluxa tylko 10s - bo nie mam już cierpiwości ślęczeć i wrzucać co jakieś 5 minut...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.