Skocz do zawartości

Ura

Społeczność Astropolis
  • Postów

    1 267
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Ura

  • Urodziny 19.02.1985

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Zainteresowania
    Fotografia, Biologia, Astronomia, Geografia.
  • Sprzęt astronomiczny
    Sporo sprzętu foto i lorneta nikona

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Ura

474

Reputacja

  1. @Lukasz77 mam takie szkło tylko jeszcze nie używałem do celów astro, przymykasz do 1,4? no i czy dajesz jakieś grzanie na obiektyw, jest solidny bo ta weka - tak nazywam * słoik weka * ma ogniskową 105 ale i aperaturę obiektywu ma 100mm kawał szkła, nie rosi? Rho piękne gratulacje.
  2. takiego Kota w domu jeszcze nie miałem, fajny sprzęt i bardzo mobilny, kusi wykonaniem. bardzo dziękuję za recenzję.
  3. hehe niezłe @szuu robot nr 2 to piesek z boston dynamics - więc raczej USA , a pająka nie znam ale fajny wygląda na puchatego Piesek pięknie tańczy
  4. pieprznął paczką na ten pas transmisyjny z rolek zupełnie jak na mojej lokalnej poczcie kochane Panie z poczty moje paczki "ostrożnie".
  5. Ura

    AR 2736 w H-alpha

    ERF jest w środku zawieszony ? w osi optycznej za obiektywem ? z jakimś mechanizmem tiltującym ERF od płaszczyzny osi optycznej ? czy po prostu na płasko równolegle do osi bez regulacji fajny projekt
  6. Wyglądają bardzo fajnie, lustra też ATM czy kupione?
  7. Ura

    Fotoobraz.

    przy druku na canvasie spada ostrość przez to że tkanina to zawsze splot, często dość gruby i może detal się gubić w takim druku, jeśli chcesz ostre zdjęcie to ta technika nie bardzo się nadaje oglądając z daleka powinno być OK ale subtelne detale mogą zginąć, dodatkowo taki canvas inaczej chłonie pigment niż papiery foto dobrej jakości. Nie zastanawiałeś się nad papierem ? można go nakleić na podłoże typu Pianka / karton, ewentualnie umieścić w ramie, albo antyramie - będzie wyglądało super. Jak chcesz nadruk na tkaninie to wybieraj te o mniejszym splocie, albo zmień technikę na sublimacyjny druk np na jedwabiu syntetycznym, fajnie wychodzi detal na tym. Dodatkowo musisz wiedzieć że te druki są robione przeważnie na maszynach z samym CMYK i może być problem z kolorami, no i drukarnie drukują raczej na małych dpi chyba że zaznaczysz im inaczej oszczędzają tusz po prostu no i czas.
  8. @Hans muszę cię zmartwić te linki z allegro to tam nie ma zdjęć za grosz, to są wizualizacje zrobione w PS i to dodatkowo bardzo marne - poziom zdolności graficznych autora mizerny, jakieś doświadczenie w tym mam zresztą @Adam_Jesion może potwierdzić. Co do wydruków to raczej szukaj firmy z opinią która robi dobrej jakości usługi i po prostu podeślij im własną grafikę w dobrej jakości do druku, najlepiej w CMYKu możesz nawet dogadać się by wysłali ci najpierw jakąś małą próbkę wycinek, i zobaczysz jak kolor wychodzi itp. czy to będzie druk na canvasie, czy sublimacja na płycie metalowej czy sublimacja na tkaninie poliestrowej to już możesz sam sobie wybrać, są też firmy które robią tapety customowe w technice druku latexowego albo druku UV - fajnie to wychodzi i będzie na pewno lepszej jakości niż masowo dostępne fototapety, możesz uzgodnić w jakiej rozdzielczości będą drukować - to ważne czy tapeta będzie oglądana z bliska czy z większej odległości. Tego z allegro bym nie kupił bo to zakup niewiadomej, najczęściej jest to druk marnej jakości by uzyskać jak najniższą cenę na rynku bo ten portal to jedna wielka walka o klienta niską ceną.
  9. Miałem też L używaną tylko 100-400 o zgrozo przekonałem się o uczciwości sprzedawcy jak mi się rozpadło łożysko sprzęgła ostrości w środku i kuleczki zasypały wszystko, dodatkowo zrobiły to podczas zmiany ogniskowej i zarysowały całą tubę Serwis na Żytniej się uporał, wyczyścili poskładali, dali nowe części i obiektyw był bardzo poprawnie złożony na ławie optycznej, nie oszczędziłem na tym używanym obiektywie ale przynajmniej się dało naprawić.
  10. Ura

    Moja historia

    Rura kanalizacyjna droga nie jest trochę sklejki, czy czegoś innego i można majstrować jak pogody nie ma na obserwacje.
  11. Będzie fajnie wyglądać takie zestawienie, można pokusić się też o jedną dużą ramkę i oddzielić wydruki passe partout. Zrób zdjęcie life jak to wygląda w kuchni
  12. To są gigantyczne prasy w domu raczej się nie zmieszczą, u mnie kalander waży chyba z 500 kilo ploter następne 150 albo 200, ludzie niestety lubią efekciarstwo trochę może dla tego najczęściej wybierali te blachy, ale wg mnie większą wartość ekspozycyjną i artystyczną mają takie satynowe papiery z dobrym wielokolorowym wydrukiem foto - tutaj 10 kolorów tego plotera robi mega gamut na barwę, lepszego chyba nie ma reprodukcji fotografii w średnim i wielkim formacie.
  13. Odnośnie tego chromaluxa, to czym się teraz zajmuje to właśnie druk sublimacyjny wielkoformatowy na chromalux fajnie wychodzi na białej blaszce, ale drukarka musi być conajmniej rozszerzony CMYK czyli 8 kolorów, niestety większość drukarni drukuje subli na samym CMYK - względy ekonomiczne, nawet ja musiałem przejść na zmniejszoną paletę by utrzymać konkurencyjne ceny . Subli łatwo przypalić zwłaszcza czarny kolor i robi się sprany, taki brązowy. Tylko ja się wyspecjalizowałem w druku tekstylnym, a tutaj nie potrzeba aż tak super jakości. Jak drukowałem plakaty na epsonie dawno temu to nie używałem RIPa bo robiłem druk arkuszowy albo małe nakłady. Teraz w sublimacji używam RIPa Mimaki, bo taki dostałem do drukarki i nie narzekam. Trymery i gilotyny polecam firmy Dahle, nożyki Olfa maty Olfa. Ta wielka blaszka super ! ale jest to jednak wykończenie lustrzane, trudne w eksponowaniu.
  14. pianinko zawitało Ja drukuje zawodowo od jakiś 10 lat, i zawsze wołałem na te Epsony "pianino" i mniejsze pianinko jeśli drukujesz na mediach epsona to będzie cacy bo są sprofilowane wystarczy zmienić w ustawieniach typ papieru na konkretny epsonowy i ładnie odwzorowuje kolor, jak byś chciał drukować na innych papierach przydał by się spektrofotometr do robienia prfili ICP do konkretnego papieru na konkretnym tuszu. Co do papierów, ważne jest by drukować za każdym razem w tych samych warunkach jeśli chodzi o temperaturę i wilgotność - dobrze jest zakupić higrometr, i nawilżacz ewaporyzacyjny...albo zrobić pranie jak jest za sucho. Przy zmianie wilgotności papiery mogą inaczej przyjmować pigment, nie dotyczy się to papierów w 100% syntetycznych, są takie. Ale te Signature to chyba na podłożu papierowym. Jak docinasz wydruki to zostawiaj tą białą ramkę albo jakąś w innym kolorze - prościej jest wtedy oprawić pracę, osadzić passe partout, po prostu lepiej się trzyma w ramie. Takie docięte do grafiki się bardzo źle oprawia. Ciekwawy masz wydruk na szkle w salonie, zapewne druk UV flatbed albo folia, fajnie by było zrobić z tego back-lighta i podświetlić od tyłu, tylko trzeba by było dać mleczną plexi pomiędzy ledami a szkłem może ożywiło by to kolory w tym wydruku. Ważne jest by nie przechowywać plotera w suchych warunkach bo głowica może zaschnąć. EDIT: odnośnie spektrofotometru, to z tego co pamiętam jest do tego sprzętu dokładka spectro proffer które samo sobie robi profil, czyta kwadraciki kolorymetryczne z wydruku który dopiero co wyszedł z drukarki
  15. fajny temat, ja też miałem plastykowy zestaw do składania, ale chyba produkcji radzieckiej i nieco inny od tych przedstawionych tutaj. Można było złożyć z tego tylko refraktor i okulary do niego. soczewki a jakże plastikowe.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.