Skocz do zawartości

"Meade/Bresser" Messier R-90, czy warto?


doktor Robotnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czasami obserwuję niebo , do tej pory robiłem to lornetą a właściwie trzema.

Myślę jednak że przyszedł czas na teleskop, nie jestem jakimś profesjonalistą , od tak lubie sobie popatrzeć w niebo.

 

Dlatego chcę się zapytać profesjonalistów co sądzą o teleskopie:Teleskop "Meade/Bresser" Messier R-90

 

http://www.astrokrak.pl/sklep/product_info...products_id=338

 

Zwierciadełka raczej mnie nie interesują , wole refraktory, i mogę wydać maksymalnie 1300 zł , ale to absolutnie maksymalnie , i ani maciupenkiej złotóweczki wiecej.

 

Czy może polecacie coś innego?

Pragnę obserwować , planety, księżyc, gwiazdy podwójne ( wreszcie je zobaczę bo lornetka nie pozwala ich ujrzeć zbyt wiele).

Obiekty deep sky raczej chyba będzie ciężko obserwować takim telepem , no ale nie wszystko od razu.

Tak więc co o tym sądzicie , czy taki zakup ma sens?

 

Ale jesli już ma być reflektor , to co powiecie na to cudo:

http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...355b6a263711d3a

 

Wydaje się być bardzo uniwersalny , choć nie ma montażu.

Dostaje kręćka , pomocy, który wybrać?

Pozdrawiam.

Edytowane przez doktor Robotnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starhopper ma montaż!!!! To jest montaż systemu Dobsona. Z resztą i tak jak widać, że nie ma go w sprzedaży.

Przy założeniach jakie podałeś ten refraktor będzie b. dobry. Nie trzeba dokupować dodatkowych szkiełek (przynajmniej na początek), ponieważ w zestawie jest tego sporo.

Montaż paralaktyczy wygląda na solidny. Oprócz planet zobaczysz i trochę DSów, nie będą to widoki jak z 20 cm lustra, ale zawsze coś.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym radzil na poczatek pojechac na zlot. Poszukaj na forum, jest o tym temat. Tam popatrzec na i przez rozne sprzety. Takze skontaktuj sie z lokalnymi astroludkami, dadza popatrzec i doradza co i jak :) Uzyj Astromapy.