Skocz do zawartości

REVUE 60/910 + głowica paralak. pomocy


abcde

Rekomendowane odpowiedzi

podobny tekst był parę lat temu i nikt nie wwiedział co to za sprzęt

ja teraz mam takie coś luneta czy teleskop ale niekompletne i poobijane a dokładniej

brak okularu końcowego a to co jest zaraz przy okulaze (załamuje swiatło 90 ') obudowa popękana

rozwiązanie szukacza jest zalerzne od lunety

w internecie nie mogę znależć zadnego opisu tej lunety - gdybym chciał dokupić okular to pojęcia niemam jaki dobrać a jestem bardzo początkującym " oglądaczem nieba'

post-2978-1154554048_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojej, ale czarodziejsko wyedytowałeś ten swój post :unsure::szczerbaty:

 

Nie, tak na poważnie ten opis brzmi tak jakby ciężarówka jakaś przejechała po tym telepie.

Jest to raczej sprzęt kategorii allegrowej i jego wartość bez okularów i z połamaną kątówką jest zbliżona do zera (o ile obiektyw jest w jednym kawałku...). Jeśli jednak chciałbyś próbować coś z tego wykrzesać to musisz mieć okular. Żeby wiedzieć jaki, musisz zmierzyć otwór w kątówce (jeżeli ok. ~24,4mm to jest standard 0,96 cala jeżeli ~31,7mm to 1,1/4 cala)

 

Teraz - okularu 0,96" raczej nie kupisz w sklepie, Więc pozostaje ogłoszenie w dziale astromarket, może się jakiś były posiadacz telepa tej klasy zlituje i ci za browara podeśle taki okular....

Jeżeli to jest okular 1 i 1/4" to mógłbyś szukac jakiegoś używanego, a najtańszy nowy plosl kosztuje gdzieś tyle co ten telep jest warty tak na pierwszy rzut oka i z twojego opisu.... :(

Głowica to jakieś eq1 jest?

 

Opisu w sieci nie znalazłem, na astro4u pytał się ktoś 3 lata temu o ten telep ale nikt nic nie wiedział....

Edytowane przez bartolini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to dość częste rozwiązanie w starszych japońskich refraktorkach-szukacz jest

"wbudowany" w tubus lunety. W srodku jest wysuwane lusterko, które przełączajac się