Skocz do zawartości

jaki okular do Celestron FirstScope 90 EQ


luk-ash

Rekomendowane odpowiedzi

cześć!!

Mam Celestona o oginskowej 1000mm i średnicy soczewki 90mm, w zestawie była dwa okulary 10mm i 20mm

Jakie okulary są najlepsze do ogladania planet, a jakie do deep-sky, czym sie powinienem kierować przy kupnie okularów. I czym są soczewki Barlowa...czy różnią sie od okularów...?

Może pytania są banalne ale jestem amatorem:P

Dzięki za pomoc!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soczewki Barlowa to soczewka rozpraszająca która ma zadanie zwiększyć ogniskową teleskopu, co powoduje zwrost powiększenia okularu. Np.

Mając okular 10mm w twoim celestronie otrzymujemy powiększenie 100 razy (dzielimy ogniskową telepa przez ogniskową okularu) a mając barlowa np 2x to otrzymujemy powiększenie 200 razy. w ten sposub tanio zwiększamy game powiększeń.

nalepiej przeczytaj ten post :

Jak dobrać okular

 

Pozdrówko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć!!

Mam Celestona o oginskowej 1000mm i średnicy soczewki 90mm, w zestawie była dwa okulary 10mm i 20mm

Jakie okulary są najlepsze do ogladania planet, a jakie do deep-sky, czym sie powinienem kierować przy kupnie okularów. I czym są soczewki Barlowa...czy różnią sie od okularów...?

Może pytania są banalne ale jestem amatorem:P

Dzięki za pomoc!!

 

 

Jednymi z najlepszych okularów planetarnych (krótko ogniskowe) są Vixeny LV lub ortho Badera , a jeżeli chodzi o średnio ogniskowe i długo ogniskowe to najlepszym wyborem będą Naglery z tym że cena jest też odpowiednio wysoka i może tak wyjść że jeden okular będzie droszy od całego twojego teleskopu. :Boink::Boink:

Edytowane przez Rammstein5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! W tym Firstscopie są Kellnery, więc nawet zakup zwykłych tanich Plossli będzie już przesiadką na lepsze sprzęta!