Skocz do zawartości

Co ja mam krok po kroku do licha robić...


Lin

Rekomendowane odpowiedzi

:D Siemka wszystkim zapaleńcom. Mam problem. O ile mam jak uważam pojęcie o astronomii jak na mój wiek, to jestem totalnie gorzej jak zielony jeśli chodzi o teleskopy i astrofotografię. Jakie są dobre parametry teleskopu w cenie do 1500 zł i jakie modele ewentualnie można polecić? Jak nie wpakować się na chałę? 2 pytanie: mieszkam na peryferiach małego miasteczka i mam wysoki taras chyba tam będzie najlepiej się rozwalić, nie? Dzięki z góry za wszystką pomoc :Arrow:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1500zł...Hmm

 

ale chodzi ci o teleskopy czy astrofotografie... 8)

 

ta suma to wychodzi raczej do okazyjnego popatrzenia...

 

lornetka na statywie albo jakiś refraktorek 80-100mm...

 

ewentualnie Optisan 150/750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

McArti, nie przesadzaj z tym Optisanem, nikt nim jeszcze nie obserwował, więc nie ma żadnych podstaw, aby go polecać.

 

Linie drogi, 1500zł to w gruncie rzeczy już cos jest i już coś dobrego znajdziesz dla początkującego. Wystrzegaj się takiej firmy jak Uniwersał czy modeli pseudoteleskopow z salonow fotograficznych. A tak w ogole to proponuje przejrzec posty na forach astronomicznych jak to, astro4u.net czy teleskopy.pl . Jest tam pelno takch pytan jak Twoje i powinien Ci się trochę rozjaśnić temat. Potem pytaj dalej, bardziej już ukierunkowany.

pozdr

 

PS. Znam wirtualnie jedną osobę z Żagania interesującą się astronomią, wejdz tu: http://jpatka.w.interia.pl/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lin , masz nie daleko . Podjedź pociągiem lub autem i spotkajmy się we Wrocku . Ul Strzegomska 234 b. Tel : 373-60-67 . Zadzwoń wcześniej !!. Coś Ci doradzimy i poznasz fajnych kolegów . Możesz też tylko zadzwonić . Zapraszam . Tylko nie rano bo wtedy śpię po obserwacjach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach