Skocz do zawartości

Moja strona


Rekomendowane odpowiedzi

Już od dawna mam zamiar pójść w ślady POA (pozdrawiam panów) i założyłem własną stronę internetową mojego "balkonowego" B) obserwatorium wwww.astron1991.yoyo.pl . Chciałbym popularyzoiwać astronomię w Brodnicy, a szczególnie w moim LO - jak będzie cieplej będę prowadził pokazy nieba przez teleskop (a mam nadzieję, że Celestron 114/900 na EQ1 na razie wystarczy). Dotychczas prowadziłem tylko prezentacje multimedialne dzięki Stellarium, ale nie mam doświadczenia w prowadzeniu pokazu pod gołym niebem. Czy to dobry pomysł z tą stronką? Dlatego piszę do was i czekam na uwagi i propozycje :Salut:

 

Pozdrawiam

Mateusz

Edytowane przez Mateusz Borkowicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że tak. Każdy sposób na popularyzacje astronomii jest dobry i trzeba go wdrożyć jeśli tylko są na to chęci, czas i warunki. Szczególnie jest to ważne w mniejszych miastach i miejscowościach, bo tam zainteresowanie zawsze jest znacznie większe z racji ograniczonej ilości miejsc i możliwości do rozwijania swoich zainteresowań.

Można zrobić takie małe doswiadczenie aby się o tym przekonać, wystawiając teleskop na godzinę w niewielkim mieście i dużej metropolii na pokazy. Prawie zawsze jest tak, iż w małych miastach zainteresowanie ludzi obserwacjami przewyższa parokrotnie duże aglomeracje.

Dlatego naprawdę warto takie inicjatywy podejmować. Strona jak najbardziej może być źródłem informacji, ale najbardzej pasjonujące i przyciągające uwagę ludzi (w tym głównie młodzieży) są pokazy i wg. mnie na tym powinieneś się głównie skupić.

 

Pozdrawiam i życze powodzenia

Admiral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję nie czekać do zaćmienia. Teraz jest pora na Marsa, zawsze piękny jest też Księżyc. Swoim teleskopem możesz również pokazać M42 w Orionie, rozdzielić Kastora w Bliźniętach, pokazać Mizara i Alkora w Wielkiej Niedźwiedzicy. To zawsze robi wrażenie ;)