Skocz do zawartości

Orion TrueTrack


Rekomendowane odpowiedzi

Z tym napędem mam od początku pewną przypadłość. Luzy na osiach obu silników. Gdy całość jest zablokowana i gotowa do pracy, ruszając lekko gałką przy jednym z silników widać i czuć wyraźny luz na osi samego silnika. Koło zębate jest sztywno zamocowane na osi, ruszą się sama oś, gdzieś w środku.

Objawia się to tym, że gdy cały napęd już pracuje, a chciałbym cofnąć się np. na inny kraterek na księżycu, to ruch nie występuje od razy, tylko po pewnym czasie. Gdy już się cofnę, to napęd znów leci x1 ale też dopiero po pewnym czasie. Te "pewne czasy" :szczerbaty: to raptem około sekundy ale zawsze denerwujący zastój.

Może lepiej jak sami to zobaczycie:

 

 

Czy to jest normalne w napędach montaży klasy EQ5, czy tylko ja mam taki model.

Nie wiem czy to ma jakikolwiek wpływ na PE, co o tym myślicie? <_< Mnie to trochę wkurza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmie widać wyraźnie że kiwa się ta prawa zębatka na boki, widocznie śruba zaciskowa jest nie dokręcona.

Właśnie w tym sęk, że na filmie nie widać tego tak dokładnie, zębatka jest zakręcona bardzo dobrze, dwoma śrubami (imbusy wpustowe) i trzyma się na ośce idealnie. To właśnie ośka ma te luzy i cała kiwa się na boki.

Za chwilę zrobię filmik w wyższej rozdzałce. :Salut:

Edytowane przez enkoder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilm w lepszej jakości i ze statywu, widać już jak na dłoni, że luz ma cała ośka...

 

 

Na tym filmie już widać nawet, jakby cały silnik był nie do końca dokręcony do montażu, a tak nie jest. Przyjrzałem się temu dokładnie, luz ośki jest i nawet chyba cały slinik w obudowie się lekko rusza.

Dziwne, napęd kupiłem od kogoś z forum, przywieziony, nowy z Niemiec, ale papierów nie mam.

I jeszcze tylko, czy rozbieranie silnika nie wiąże się z nieoczekiwanymi kłopotami? <_<

Edytowane przez enkoder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki luz to chyba norma, mam 2 komplety silników do EQ5 i oba maja luz na ośkach zębatek, jest to spowodowane tym że tulejka w której pracuje ostatnia ośka (ta która wystaje z obudowy przekładni silnika) jest krótka i wystarczy lekki luz a ośka kiwa się na boki.

Można by spróbować podeprzeć tą ośkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość inż.konstruktor
To właśnie ośka ma te luzy i cała kiwa się na boki.

 

Może łożysko padło? Nie wiedziałem nigdy takiego napędu z bliska ale silnik jest silnik, zawsze jakieś łożyska ma.

Jak nie kulkowe to ślizgowe (gorzej). Kulkowe zawsze wymienić można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Razem se silnikiem są też przekładnie więc ośka na której montuje się zębatkę to nie oś wirnika.

Łożyska są wyłącznie ślizgowe (tuleje) - reszta tak jak pisałem wcześniej.

 

inż.konstruktor Kto ci powiedział że łożyska ślizgowe są gorsze i że ich nie można wymienić - wszystko zależy od rodzaju konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam taki sam montaż jak Ty i oglądając w sklepie napędy zauważyłem te luzy na osi i międzyzębne w przekładni. Wydaje mi się że wiele nie zwojujesz - podejrzewam że ten typ tak ma. Zobacz ewentualnie jako inspirację wątek Maxa na temat zmniejszenia luzów w EQ6 przez wymianę zębatek na inne o większej ilości drobniejszych zębów. Pomijając kwestię dostępności takiego upgradu pozostaje pytanie o opłacalność. Ja wybrałem drogę rzeźby, zakup silników, przekładni i złożenie GoToPl Leszka. Najłatwiejszą sprawą było właśnie złożenie GoTo. Obróbka mechaniczna w domu jest generalnie upierdliwa, ale mam to praktycznie już za sobą. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilm w lepszej jakości i ze statywu, widać już jak na dłoni, że luz ma cała ośka...

 

 

Na tym filmie już widać nawet, jakby cały silnik był nie do końca dokręcony do montażu, a tak nie jest. Przyjrzałem się temu dokładnie, luz ośki jest i nawet chyba cały slinik w obudowie się lekko rusza.

Dziwne, napęd kupiłem od kogoś z forum, przywieziony, nowy z Niemiec, ale papierów nie mam.

I jeszcze tylko, czy rozbieranie silnika nie wiąże się z nieoczekiwanymi kłopotami? <_<

 

Rozkręć obudowę (śmiało!) - silnik jest dopiero dalej za przekładnią jak już koledzy pisali. Wtedy będziesz wiedział co powoduje taki luz - z pewnością nie jest to silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozebrałem jeden z silników i niestety nie da się skasować tych luzów, taka już jego uroda.

A czy można jakoś przyspieszyć cały napęd? Gdybym kiedyś chciał zrobić GoTo, to bez większej prędkości obiekty będzie wyszukiwać ze dwa dni :szczerbaty:

Tak na początek chciałbym przyspieszyć, żeby nie zwalniać blokady zębatek i nie dotykać w miarę możliwości montażu, wszystko z pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.