Skocz do zawartości

Astrofotografia (pomoc)


toba94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio odkryłem w swoim aparacie różne funkcje typu ISO, czas naświetlania(?) albo to się ekspozycja nazywa, f(?) no i właśnie o to chodzi że jestem kompletnie zielony na ten temat. Aparat jaki mam to Kodak Z730 i czy dało by się nim coś sfotografować przez teleskop jakieś DS'y.(Jak się da to jak) Bądź czy jest ktoś z kim by można się zgadać na gg w tej sprawie.

Edytowane przez toba94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DS'y z azymutala? Zapomnij!

 

Aha, no i ja mam do Ciebie pytanie. Dlaczego chcesz się zajmować astrofotografią skoro nie znasz nawet podstawowych "opcji" aparatu takich jak ustawianie czułości (ISO), przesłony (F) itp. Wiem, że to jest taka mania, bo ktoś zrobi kozacką fotkę to i ja bym tak chciał. Tylko, że tak się nie da. Możesz popróbować Księżyc, Słońce, Jowisza, Saturna. Ale o DS'ach zapomnij. Jedyne co możesz zrobić, to ustawić kilkominutową ekspozycję i samym aparatem zrobić zdjęcie nieba. Ukaże Ci się wtedy tor ruchu gwiazd.

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, no i ja mam do Ciebie pytanie. Dlaczego chcesz się zajmować astrofotografią skoro nie znasz nawet podstawowych "opcji" aparatu takich jak ustawianie czułości (ISO), przesłony (F) itp.

 

No właśnie szukam kogoś kto by miał cierpliwość wytłumaczyć :rolleyes:

 

 

Zdjęcia nieba próbowałem robić stawiając na polu aparat na stole i dając czas naświetlania np 24s i wychodziły gwiazdy dlatego pytam czy dało by się coś przez teleskop z DS'ami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem, to trzeba być jakimś Terminatorem, żeby zrobić w miarę sensowne zdjęcie DS'a z azymutala. Wyobrażasz sobie, że będziesz prowadził tak teleskop, że gwiazdki będą pojechane w granicach normy?