Skocz do zawartości

pierwszy - docelowy okular?


bart73

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zdaję sobie sprawę że temat jest stary jak to forum ale jak widać co niektórym spędza sen z powiek /może i dobrze bo noce są nie od spania../

Jest to mój pierwszy wpis na forum astronomicznym więc proszę o wyrozumiałość.

Przygotowuję się do zakupu kompletu moich pierwszych „dobrych” okularów.

W tej materii będę prosił o sugestie, rady i opinie

Jestem początkującym amatorem /oglądam niebo lornetką od 0,5 roku (intensywnie) a od 2 msc posiadam teleskop Bresser Messier R-152S 152/760 na EQ-5 z kitowymi okularami Ploessla 25,15,10mm i przeciętną soczewką Barlowa/. Decyzja o zakupie tego refraktora zapadła z różnych względów . Chciałbym go traktować jako sprzęt, którym będę się cieszył przez następne lata. Czując że to niewinne zainteresowanie przeradza się w silne uzależnienie i pasje przyszedł czas na podrasowanie „końcówki” telepa aby radość była większa /mam nadzieję/. Czytam recenzje, opinie , śledzę dyskusje /proszę się nie obrażać ale niektóre dla takiego laika jak ja bardziej z gatunku optyczno – okulistycznego/ na temat okularów.

W wielu miejscach spotkałem się z opinią /zresztą nie tylko dotyczącą tej dziedziny/ że lepiej zakupić mniej lepszych niż więcej słabszych okularów .Zdaję sobie sprawę że moja wiedza a przede wszystkim doświadczenie nie pozwolą docenić na samym początku wszystkich udogodnień optycznych, ale pewnie z czasem…” bo okular ma być na lata” Po wstępnym rozpoznaniu postanowiłem skupić się na trzech modelach dwóch firm /oprócz optyki za ważne kryterium przyjąłem ER (noszę okulary) i pole/. Mam wybrane jako propozycje trzy komplety po 4 max 5 okularów.. Budżet pozwala mi na zakup jednorazowo pierwszego „ zestawu” pozostałe będą musiały być etapowane / jeśli warto to poczekam/