Skocz do zawartości

Wybór teleskopu dla początkującego


yahoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jestem początkującym amatorem astronomii, a jeśli chodzi o zakup teleskopu niestety totalnym lajkonikiem :-) Zamierzam w niedalekiej przyszłości to zmienić, ale potrzebny do tego jak nic teleskop. Pomóżcie w wyborze odpowiedniego.

 

Porównajcie do tego (Synta Sky-Watcher N-150/1200 EQ3-2) : http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=21_34&products_id=1467&lunety=Teleskop_Sky-Watcher_N-150/1200_EQ3-2_%28BKP15012EQ3-2%29

 

- cena do 1600 zł razem z dodatkowym osprzętem (okulary, pierścieniem T2 itp.)

- obserwacje prowadzone będą w większości z obszarów podmiejskich dużego miasta (łuna widoczna wyraźnie), ale nie jest problemem spakowanie teleskopu do auta i znalezienie obszaru pozamiejskiego z małą ilością światła miejskiego.

- teleskop powinien służyć do obserwacji planet, księżyca, gromad i chociaż jasnych mgławic. Oczywiście obserwacja komet też byłyby świetnym przeżyciem.

- z informacji przeczytanych na forach i sklepach interesuje mnie teleskop zwierciadlany Newtona o średnicy min. 150mm i ogniskowej 1000 lub 1200mm. Jeśli macie jakieś inne porady to proszę o komentarz.

- chciałbym także wykorzystać teleskop do astrofotografii. Posiadam lustrzankę Canon EOS 1000D. Jaką światłosiłę musi posiadać teleskop aby nie był za ciemny. Jaki dodatkowy sprzęt trzeba dokupić, aby połączyć aparat z teleskopem.

- czy okulary które są w zestawie wystarczą, czy należy dokupić dodatkowe. Jeśli tak to jakie? Czytałem że szczególnie ten 10mm to badziew.

Long Eye Relief Super 25mm (pow. 48x, 96x z soczewką Barlowa) i 10mm (pow. 120x, 240x z soczewką Barlowa)

- z przeczytanych materiałów wybrałem montaż paralaktyczny, aby móc wykonywać fotografie. Kwestia czy aluminiowy będzie się nadawał, czy raczej powinienem poszukać stalowego. W domu wiadomo, że będzie stabilnie, ale na łące oddalonej od miasta może być różnie,