Skocz do zawartości

Jaki okular - jestem amatorem i narazie mam same problemy!


yetiozyrys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jakieś miesiąc temu zakupiłem teleskop od człowieka który twierdził ze zajmuje sie astronomią od ponad 30 lat i buduje teleskopy. Teleskop to oczywiście Newton 150/1420 mm wygląda mi na profesjonalną robote no ale moja ocena może być mylna.

 

Dostalem to tego sprzetu 2 okulary ale niewiem jakie są dokładnie !! (mówił mi a ja głupi nie zapamietałem chyba zbytnio podnieciłem sie samym teleskopem w koncu to moj pierwszy)

 

Jeden jest polski widać przez niego super ostro ale obiekty są dość male drugi jest niemiecki widac przez niego tak z 2 razy bliżej ale jakoś nie ostro. Tak dla porównania na tym pierwszym bez problemu dostrzegam na jowiszu pasy oraz 4 księzyce wszstko widac bardzo ostro. Ale tak jak pisałem ten drugi obiektyw jest jakiś taki sobie nie zabardzo ostry.

 

I teraz mam pytanie do was jaki okular zakupic abym mial jak najlepsze powiększenie ale bez utraty szczegółów niewiem ile to ma byc milimetrów i jaki typ.

 

Napewno dla was ten temat okaże sie banalnie prosty ale ja niestety jestem laikiem i będe wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedz. (oczywiście przepraszam za zawracanie głowy takimi głupotami) czytalem rozne opisy np na astrokrak ale jakos nie trafiają domnie :)

 

Ponizej zamieszczam zdjęcie swojego teleskopu niestety nie najlepszej jakości.

 

Dziekuje i pozdrawiam

 

YetiOzyrys

teleskop1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

 

Dobrze by było gdybyś podał ogniskowe tych okularów. Podejrzewam że nieostrość mogła wynikać z niedostatecznego wychłodzenia teleskopu przed obserwacjami i/lub obserwacje były prowadzone z balkonu bloku który oddawał ciepło wprowadzając turbulencje ew. seeing był do bani. Zapewne jest to teleskop produkcji p. Porucznika ;-) tak więc powinno być z nim wszystko ok. Aaaa lepiej zmień opis w stopce dot produkcji teleskopu bo wygląda jak byś go sam złożył :)