Skocz do zawartości

NewTwin a budowa teleskopu


BugsBunny

Rekomendowane odpowiedzi

Programik fajny ale nic nie wiem. Chcę zbudować teleskop 150/1500 w tym celu zamówiłem już w ASTROKRAK zestawik do zrobienia lustra :D ALe do rzeczy. MAm ten programik i chciałbym wprowadzić przyszłe dane tego teleskopu, lecz nic nie umiem tam zrobić :( Prosze pomóżcie, npiszcie co i gdzie wpisać i co wyczytamz tego programu :roll:

 

JESTEM ZIELONY :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klikasz na EDIT i potem na pasku SPECIFICATION i tam masz podstawowe parametry przyszłego teleskopy czyli średnica ogniskowa światłośiła średnica wyciągu itp. Dzięki temu programowi możesz rozplanować średnice tubusu i m. in. dowiedzieć sie o stopniu winietowania w różnych częściach pola widzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primary diameter - średnica lustra

Focal ratio - światłosiła lustra

Diagonal mirror axis - dłuższa "przekątna" lusterka płaskiego eliptycznego

Tube inside diameter - wewnętrzna średnica tuby

Tube thickness - grubość scianki tuby

Focuser to front of tube - odległośc wyciągu od przedniego brzegu tuby

Mirror face to back of tube - odległość powierzchni głównego lustra od tyłu tuby

Focuser height - wysokość wyciągu

Spare focuser in travel - hmm :oops:

Focuser inside diameter - średnica "robocza" wyciągu czyli 1,25" lub 2"

 

Aha i pamiętaj obok masz jednostki miar których możesz używać do określania parametrów

cm - centymetry

inch - cale

mm -milimetry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagonal mirror axis - dłuższa "przekątna" lusterka płaskiego eliptycznego

 

jestś pewien, cały pewien, i tylko pewien? :wink:

 

[ Add: 06 Sie 2004 7:42 ]

Spare focuser in travel

 

odległość między końcem wyciągu a obrazem zogniskowanym na nieskończoność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagonal mirror axis - dłuższa "przekątna" lusterka płaskiego eliptycznego