Skocz do zawartości

Rubinar + okulary


pietia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od jakiegoś czasu posiadam obiektyw Rubinar 5,6/500 który wykorzystywałem dotychczas do fotografii. Myślę obecnie o przerobieniu go na teleskop. W związku z tym są dwie opcje: dokupić nasadke okularową Turist FŁ lub złączkę okularową M42x1/1,25" i do niej okular Pllosla np. 10mm. Ponieważ nie znam się na tym za bardzo mam wielką prośbę o podpowiedź co powinienem wybrać. Pierwsza opcja jest tańsza - poniżej 100zł ale może złączka + Pllosl da mi lepszą jakość. Dodam że zależy mi na jak największym powiększeniu (obserwacja planet). Zaletą drugiego rozwiązania jest to że mogę wymieniać okulary na dłuższe lub krótsze ogniskowe. Pozdrawiam - Pietia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gieneralnie to zapomnij o kątówce w nie przeogniskowanym obiektywie.

trzeba go rozebrać i wyjąć pierścienie ograniczające. Czyli jak widac nie możesz tego zrobic sam.

Bez przeogniskowania musiałbyś uzywac telekonwertera ok 100zł plus złączka 90° a i tak wiem, że najlepiej planety widać w przeogniskowanym obiektywie + prostka 3,5cm(45zł) + telekonwerter + kątówka90°. (wypadkowa ogniskowa koło 1500mm)

 

ps. a generalnie zupełnie to rubinar najbardziej się nadaje do pałerów ok 25-70x a i tak nie tak bardzo dobrze jak refraktor.

 

konkluzja? jak już to prostka i okular i nie do planet.

 

pozatym pietia powiedz jaka jest twoja determinacja 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, Rubinar 500/5,6 poza dobrą jakoscia w astrofoto jako mały trawlerek wizualny ujdzie w tłumie ale raczej do małych i średnich powiększeń, ze złączką prostą i już napewno nie do dużych powerów planetarnych :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach