Skocz do zawartości

Starry Night na nowej karcie graficznej


Krzysiek T.

Rekomendowane odpowiedzi

Parę dni temu zmieniłem komputer i jak dzisiaj wieczorem wgrałem SN, to nie mogłem uwierzyć własnym oczom. Na nowej karcie graficznej i monitorze LCD (Radeon 9800Pro + 17" EIZO FlexScan L568 na rozdzielczości 1280X1024) to po prostu inny program. Całkowicie zmieniona została szata graficzna (teraz jestem na prawdziwym polu), gwiazdy wygladają tak jak w rzeczywistości, a Droga Mleczna - po prostu nie można oczu oderwać!. Do tego widać nawet M31 bez przybliżania 8), a nawet Veil Nebula (East&West), Amerykę Północną "gołym okiem". Efekt kompletnie inny niż poprzednio, po prostu masakra, ośmieliłbym się nawet powiedzieć, że lepiej nie wychodzić z domu w pogodną noc :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P  Zazdroszczę programu i radeonka  :rabbit:

Na Twoim miejscu zazdrościł bym mi ekranu - kosztował prawie 3x tyle, co radeonek :wink:

Starry Night korzysta z akceleratora grafiki OpenGL, który obsługuje moja karta. Nie wiem czemu, ale z "View Options" zniknęły mi "Messier Objects" z zakładki "Deep Space". Może ktoś wie jak je przywrócić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P  Zazdroszczę programu i radeonka  :rabbit:

Na Twoim miejscu zazdrościł bym mi ekranu - kosztował prawie 3x tyle, co radeonek :wink:

Starry Night korzysta z akceleratora grafiki OpenGL, który obsługuje moja karta. Nie wiem czemu, ale z "View Options" zniknęły mi "Messier Objects" z zakładki "Deep Space". Może ktoś wie jak je przywrócić?

 

8) monitor to mam very ok. ale taka karta to by sięprzydała :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce byc niegrzeczny ale mam taki sam obraz i jakosc renderowania na karcie Gainward F650PP Ultra (GF4200Ti) ktora kupilem w wakacje na Allegro (nowa sztuka) za 350zl. Oczywiscie R9800PRO to karta duzo lepsza, jednak w trybie OpenGL funkcjonuje w sposob identyczny z wymienionym wczesniej Gainwardem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam gf fx5500 126mb, czy da się zmienic ustawienia grafy w SN ?? ja niestety mam jakies gówniane drzewa chyba z painta :/ i chcialbym se to zmienic  :|

 

Oczywiscie, musisz zmienic tryb wyswietlania z "software" na "opengl"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robicie jakieś żarty chyba.

Przecież 1280 x 1024 robią chyba pięcioletnie karty, obecnie za grosze. Wszystkie Nvidie ze sterownikami Detonator obsługują OpenGL. Nie w karcie rzecz a w MONITORZE chyba!

A może przesiadałeś się z SVGA 800 x 600 albo z jakiejś 15". Poprostu 1280 x 1024 dobrze wygląda na bardzo dobrej siedemnastce albo na średniej 19". Ja mam starożytnego Philipsa 19" i historyczną GeForceIII Ti-200 i obraz 1280/1024 jest żyletkowy. :salu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś czy jest możliwe w SNP wykreślać tory komet, planet itp?  :?  

Tak jak to jest możliwe w CdC.   :D

 

Oczywiscie. Z zakladek dostepnych po prawej stronie ekranu wybierz "Find", nastepnie zaznacz poszukiwany obiekt (dostepne sa planety, asteroidy i komety, to zaznaczenie nie jest wymagane), potem zaznacz drugi dostepny w kolejnosci "checkbox" (obok znaczku "i").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robicie jakieś żarty chyba.

Przecież 1280 x 1024 robią chyba pięcioletnie karty, obecnie za grosze. Wszystkie Nvidie ze sterownikami Detonator obsługują OpenGL. Nie w karcie rzecz a w MONITORZE chyba!

A może przesiadałeś się z SVGA 800 x 600 albo z jakiejś 15". Poprostu 1280 x 1024 dobrze wygląda na bardzo dobrej siedemnastce albo na średniej 19". Ja mam starożytnego Philipsa 19" i historyczną GeForceIII Ti-200 i obraz 1280/1024 jest żyletkowy. :salu:

 

Troche sie pogubiles w tym co piszesz, problem nie tkwi w monitorze czy tez karcie (jezeli juz to bardzo starej nie obslugujacej opengl), problemem jest niepoprawnie skonfigurowane SNP (dokladnie chodzi o rendering ustawiony w trybie "software" a nie "opengl"). Nie rozmawiamy tu tez o "zyletkowosci obrazu", lecz o jakosci renderingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie. Z zakladek dostepnych po prawej stronie ekranu wybierz "Find", nastepnie zaznacz poszukiwany obiekt (dostepne sa planety, asteroidy i komety, to zaznaczenie nie jest wymagane), potem zaznacz drugi dostepny w kolejnosci "checkbox" (obok znaczku "i").

 

Obawiam się że to nie do końca to co co chodzi. Ten drugi "checkbox" pokaże tylko jak na dany moment wygląda orbita obiektu a nie gdzie on będzie widoczny po czasie. Proponuję sprawdzić na orbicie np ISS i spojrzeć jak jedzie przy czasie puszczonym szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem śledzenie...

Wybieramy interesujący nas okres czasu i moment startu (na pasku czasu, przy zatrzymanym czasie), zaznaczamy nasz obiekt i z menu prawego klawisza wybieramy dla niego "Local path". Potem skaczemy sobie czasem o nasz zadany okres przyciskiem z paska albo puszczamy czas w ruch. :salu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.