Skocz do zawartości

regulacja EQ3


Hans

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Wykonalem kolejne podejscie do reanimacji mojego pseudo EQ3. Znaczna poprawa. Akcja polegala na rozkreceniu montazu, wymianie odpowienich podkladek z alu na stalowe i poprawie mocowania mosieznego ringu blokady (wyrobila sie stalowa srubka!). Mam pytanie dot. srub regulacyjnych slimacznic. Do tej pory wszystko regulowalem "na oko". Im mocniej docisniesz tym mniejszy luz i oporniejsze mikroruchy. Im mniejszy docisk tym wiekszy luz, ale plynniejsza praca mikroruchow. Manewrujac dociskiem kazdej ze srub szukalem zlotego srodka "brak luzow na plynnych mikroruchach".

 

Moze jednak jest jakas glebsza zaleznosc, typu zwiekszenie nacisku srodkowej sruby da mniejszy opor na mikroruchach bez utraty precyzji itp. itd. Jezeli ktos ma wiedze teoretyczna lub praktyczna w tym temacie prosze o porade. Nizej sa zdjecia z ponazywanymi srubami. Powinny pozwolic na jednoznaczne zidentyfikowanie srub przy opisywaniu zaleznosci.

 

gora.JPGgod.JPG

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same slimacznice (dwie) nie maja ruchu wzdluz osi w swoim siedzisku. Tak jak pisal zbig, sa one pod tym wzgledem regulowane nagwintowanym pirscieniem. Dokrecilem go tak, aby nie stawial oporu obracajacej sie osi slimacznicy, a jednoczesnie nie pozwalal na najmniejszy nawet ruch wzdluz osi. Wiec wszelakie zalenosci jakie moga miec wplyw na luzy glowicy i opory mikroruchow, mam do rozpracowania na srubach widocznych na fotkach.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest prosta zaleznosc. Mocniejsze dokrecenie srub A, B, 1, 2 i 3 na fotkach powoduje mniejsze luzy glowicy za cene wiekszych oporow na mikroruchach. O ile na jednej osi da sie znalezc zloty srodek, o tyle na drugiej nigdy nie jest dobrze. Albo mam luzy na zebatce, albo nie mam luzow, ale mam potezne opory na mikroruchach.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkrecajac srubke 2 oraz A polużniasz przekładnie . Wtedy musisz troche wykręcic 2 sąsiednie . U mnie trochę nierowno chodzi duza przekładnia . Czasem z dużym oporem . Myłem , czyściłem mosiężną szczoteczką , smarowałem i nie pomogło . Chcę ją dopasować poprzez podłączenie wolnoobrotowej wiertarki i stopniowe dokręcanie . Chyba jej nie zniszczę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurka, ponowna zaskoczka. Wyglada na to, ze przyczyna luzow jest przerobiony przeze mnie ring - hamulec. W glowicy byl taki plastikowy pierscien na trzpieniu zebatki na ktorym blokowala sie sruba zaciskowa. Poniewaz byl w stanie rozpadu (doslownie) wytoczylismy mu mosiezny ring o odpowiednich rozmiarach. Problemem bylo przymocowanie go do preta zebatki. (orginalnie plastikowy odlew mial w wewnetrznej srednicy podluzna wypustke ktora wchodzila w naciecie trzpienia zebatki scalajac calosc) Poradzilem sobie przewiercajac mosiezny ring, gwintujac otwor i wkrecajac w niego niewielka srubke ktora wchodzila w miejce gdzie noralnie trafial plastik. Okazalo sie, ze po kilku nocach srubka wyrobila sie. Powodowalo to, ze po zablokowaniu glowicy, miala ona ok. 0,2 -0,3 mm luzu (srubka zrobila sie mniejsza niz wyciecie). Po wymianie sruby na nowa juz po jednej nocy widac slady wyrobienia. Moze macie jakis pomysl jak to polaczyc?

 

Ponizej rysunek.

MONT.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KLinem . Wydłutuj identyczny rowek w mosiężnej tulei , dopasuj zelazny klin i wbij go najwyżej z lekkim oporem . Przy odrobinie precyzji może pilnikiem ten rowek zrobisz ? choć nie radzę . Widziałem też wersję z 3 imbusowymi srubkami co 120 stopni . Oś miała nawiercone wgłębienia tak aby śrubki dobrze się zaklinowały z osią .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.