Skocz do zawartości

SkyWather - Classic i Pyrex


Vulpecula

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

( od razu sprostuje - jestem jeszcze zielonkawy)

 

 

Poczytalem troszku recenzje różnych teleskopów, wiem że trudno jednoznacznie coś wybrać w podanym zakresie cenowym.

To ma byc mój pierwszy teleskop, który podejrzewam bedzie służył długo.

 

Na początku miał byc Firstscope 114/900, później apetyt wzrósł - zdecydowałem się na wyższe progi Celestron C6-N - i do tej pory by tak było gdyby nie Synta 8'' na Dobsonie. - w/g niektórych najbardziej"uniwersalny". Zdaję sobie z tego sprawę że bedzie nieco mniej mobilny niż C6-N.

 

Mam w związku z tym pytanie: jako że jest wersja Classic i groższa o 260 PLN wersja Pyrex. Czy różnica tkwi tylko w lustrze, koóre szybciej się schładza? Czy warto poczekać na schłodzenie 20 min i wybrać ekonomiczniejszy wariant. Nie wiem - a może diabeł tkwi w szczegółach u polskiego sprzedawcy , bo dodam jescze że Fotoclassic podaje w opisie Dob 8'' Classic "typ okularu Plössl", gdzie na astroshop.biz dodawany jest akurat Super Ploss - w obydwu wariantach. :Boink:

A może błąd w opisie ? Ktoś to sprawdzał ?

Z resztą i tak jest narazie brak w magazynie, a różnica 100 zł gdy sprowadzić go z niemiec, z międzynarodową gwarancją, którą można sobie wsadzic...

Po prostu mało opłacalne w tym przypadku ( 49 EUR - transport z pobraniem)

 

I jescze jedno : jako że teleskop ma być używany w terenie ( będzie czesto stał na trawie) to mam obawy że dobsona nie rozstawię na działce o nierównej powierzchni. Czy słusznie ?Czy do tego potrzebny jest jescze jakiś statyw czy po prostu stawia się tą skrzynkę na ziemi ? Jaka jest całkowita długość tubusa ?

 

Czy SkyWather by Dobson 200/1200 to to samo co Celestron StarHoper 8 ?

 

 

 

Pozdr.

 

B)

Edytowane przez Vulpecula
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dobsona już nic niejest potrzebne. powierzchnie na działce można wyrównać ... butem :).