Skocz do zawartości

M45 i nauka trwa dalej ... :)


Norbi17

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem przepalone gwiazdy też można ładnie pokazać, tylko trzeba wykonać odpowiedni stretch.

Mój edit Twojego materiału:
M45Norbi.thumb.jpg.f99ecea4ce37c61436614dd70a3ec998.jpg

 

4 godziny temu, Norbi17 napisał(a):

Obrabiałem ten materiał w Sirilu (Ekstrakcja Tła, Kalibracja kolorów, Usuń zielony szum, Dekonwulacja) i rozdzieliłem gwiazdy od tła.
Potem tło rozciągałem za pomocą GHS w Sirilu i następnie w Ps.

Usuwanie zielonego szumu proponuję po rozciąganiu. Spotkałem się z artefaktami powodowanymi przez ten proces, spowodowanymi stosowaniem go przed stretchem. Dekonwolucja (a przynajmniej ta na gwiazdach) coś nie zagrała mi w przypadku tego zdjęcia. Ja ją robiłem za pomocą BXT (w dodatku tylko na mgławicy), w Twoim przypadku bym ją prawdopodobnie pominął. Gwiazdki mam wrażenie, że są jakby leciutko rozlane. Może jest to kwestia nieidealnie ustawionej ostrości. Nie wiem, ale coś nie zagrało, utrudniając uniknięcie artefaktów. Gwiazdy również rozciągałeś za pomocą GHS?

 

Podrzucam świetny tutorial do GHS: 

 

Obejrzyj dokładnie, bo jest to dosyć delikatny proces, ale bardzo ważny. W moim workflow po GHS mam już prawie gotowy obrazek. Zostają tylko rzeczy takie jak właśnie SCNR, blend stars+starless, kontrast na krzywych i saturacja.

 

Oczywiście Twój sposób pracy może się całkowicie różnić, lecz w ramach chęci pomocy dzielę się takimi spostrzeżeniami. :) 

Jeszcze mój workflow w przypadku tego materiału:
1. Crop

2. DBE (ekstrakcja tła)

3. PlateSolve + SPCC (kalibracja kolorów)
4. FWHMEccentricity + BXT (dekonwolucja)
5. NXT (redukcja szumów)

6. SXT (separacja gwiazd)
7. GHS na starless i stars oddzielnie
8. SCNR 100% na stars i 50% na starless
9. Saturacja na obu

10. Maska na ciemne piksele starless i ich desaturacja
11. Blend starless i stars w pixelmath: 
~(~stars*~starless)

 

Edit. Warto też dopisać, że obrabiałem w Pixinsight, bo nie wspomniałem nigdzie o tym.

Edytowane przez JKbooo
  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, JKbooo napisał(a):

Gwiazdy również rozciągałeś za pomocą GHS?

Gwiazdy tylko podbijałem za pomocą "Asinh Transformation"
Cały tutorial o GHS oczywiście za chwilkę oglądam.
 

 

18 minut temu, JKbooo napisał(a):

Jeszcze mój workflow w przypadku tego materiału:
1. Crop

2. DBE

3. PlateSolve + SPCC (kalibracja kolorów)
4. FWHMEccentricity + BXT (dekonwolucja)
5. NXT (redukcja szumów)

6. SXT (separacja gwiazd)
7. GHS na starless i stars oddzielnie
8. SCNR 100% na stars i 50% na starless
9. Saturacja na obu

10. Maska na ciemne piksele starless i ich desaturacja
11. Blend starless i stars w pixelmath: 
~(~stars*~starless)

też oczywiście sprawdzę ten sposób bo trzeba się rozwijać i szukać czegoś nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Miesilmannimea napisał(a):

Wyszły Ci nieładne niebieskie obwódki gwiazd. Też je miałem, dlatego mnie wyciągałem mgiełki... :)

Widzę i walczę dalej :P
Zwłaszcza że twierdzicie że sam materiał jest dobry więc muszę się na nim jeszcze podszkolić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.