Skocz do zawartości

Zakup teleskopu + akcesoria


Mag

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w niedalekiej przyszłości mam zamiar kupić mój pierwszy teleskop. Z racji tego, że nie znam się na tym, piszę na forum.

Otóż: jestem już zdecydowany że na 100% kupię albo synte 8 albo 10. Synta 8 kosztuje ok. 1100zł a Synta 10 ok. 1500-1600zł.

 

Z tego co tu wyczytałem, dokupuje się do teleskopu okular, filtry itp. Nie wiem tylko po co :szczerbaty:

Mógłby ktoś powiedzieć jakie ceny są tych okularów i filtrów (np księżycowy) i co one tak naprawde dają?

 

Jeszcze jedno: mógłby ktoś napisać ile kosztowałby zestaw Synty 8 z okularami, filtrami itp oraz Synty 10 z tym samym? Chodzi tu o takie akcesoria żeby można było komfortowo obserwować niebo :icon_smile:

 

Aha...czy można np najpierw kupić Synte 10' i oglądać sobie przez nią świat a później dokupić akcesoria?

 

Wiem, że troche chaotycznie, ale jestem początkujący w tych sprawach a wiadomo 1600zł to spory wydatek dlatego chce mieć wszystko przemyślane ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Ja niedawno kupilem Synte 10". Mozna by powiedziec ze wszystko OK, no ale z tymi okularkami to dosc ciezko.

Przez 10" zobaczysz Saturna, ale np M81/M82 jakos marnie u mnie wygladaja.

Ja planuje do mojej synty kupic LVW 5mm LVW 13mm i ew LVW 17mm. Na ksiezyc tez jest potrzebny fitr (polaryzacyjny?), bo wypala oczy. No troche kasy trzeba wydac :/.

Jesli masz czarne niebo (duzy zasieg) i kasa Ci lezy to kup Synte 10" + akcesoria w swoim czasie. Tylko uwazaj bo 10" to duza armata.

Jesli masz gdzies miejscowe (na ktora trzeba dojechac) to kup 8" i od razu jakis fajny okular i bedzie tez OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz czarne niebo (duzy zasieg) i kasa Ci lezy to kup Synte 10" + akcesoria w swoim czasie. Tylko uwazaj bo 10" to duza armata.

Jesli masz gdzies miejscowe (na ktora trzeba dojechac) to kup 8" i od razu jakis fajny okular i bedzie tez OK.