Skocz do zawartości

Celestron C6-NHD do astrofotografii


Iras

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującym astroamatorem.Rozważam zakup teleskopu Celestron C6-NHD czyli o ten:

 

http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...92bf7792a919b19

 

 

Pomóżcie mi i opiszcie, czy jest to dobry sprzęt do astrofotografii.Oczywiście pewnie większość z was napisze że musi być stabilny montaż itd. ale niestety nie mam kolejnych kilku tysięcy zł. na jakiś tam Takahashi itp.Sad A myśle że ten CG5 powienien sobie radzić z draganiami z tą tubą 15cm.. Po zakupie tel. chciałbym zaopatrzyć się w porządny aparat fot. ale nie jakąś cyfrowa lustrzankę(te są najlepsze) ale na początek jakiś analogowy Zenit, Nikon itp. Jaki wybrać? Bo dużo jest tego sprzętu np. na Allegro..

Jeszcze raz proszę o radę w sprawie tego Celestrona-czy montaż ma odpowiedni? (jest stalowy). Jak prezentują się na nim obiekty mgławicowe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że to Twój pierwszy post, więc witam na forum :Beer:

 

Co do montażu, to niestety za bardzo (czyt. wcale) do astrofoto się nie nadaje. Dlaczego? Owszem, ma 2" stalowe nogi co czyni go stos. stabilnym, ale za obiektem musisz ręcznie i bardzo precyzyjnie prowadzić mikroruchy. Do astrofoto nie nadają się nawet montaże z napędem zegarowym (wiem z własnego doświadczenia bo sam taki posiadam) - potrzebny jest naprawdę dobry sprzęt, najlepiej z PEC albo PPEC (korekcja błędów prowadzenia). Tak więc o astrofoto lepiej zapomnij.

 

Teleskop z oferty ma światłosiłę f/5, czyli do mgławic powinien się nadawać (chociaż lepszy byłby oczywiście f/4). Generalnie, telepy o mniejszej światłosile nadają się do DS'ów, zaś o większej - do planet, więc tutaj wybrałeś dobrze. Ale oczywiście chodzi o obserwacje wizualne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach