Skocz do zawartości

Ocena


tomero

Rekomendowane odpowiedzi

tu akurat pewnie wszystko wylazło:

niebieskie to aberacja

nieostere - to nieostre

to rozmycie bure - to poruszenie, albo jakieś odbicia wewnętrzne

 

a jakbyś napisał czym to robione i jakie parametry, byłoby lepiej zgadywać, lub rozstrzygnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

post-3404-1161623021_thumb.jpg

Witam

 

W związku z tym, że na forum znajduje się wielu prawdziwych znawców fotografii a ja jestem początkujący prosiłbym o ocenę (pomoc). Wczoraj zrobiłem takie oto zdjęcie ustawiając wszystko ręcznie a nie jak zazwyczaj automatycznie. Co w nim jest dobrze a co źle?

Proszę o ocenę, poradę, cokolwiek coby pomogło mi robić dobre zdjęcia.

paramerty zdjęcia:

aparat: Sony DSC-H1

ogniskowa: 56mm

F/8

czas naświetlania: 1/200s

ISO-100

kompensacja naświetlania: 0 krok <-co to jest ta kompensacja?

data: 2006-10-22 17.14

zdjęcie oczywiście nie w oryginalnym rozmiarze

 

Będę wdzięczny za każdą wskazówkę

Pozdrawiam

Edytowane przez pio_ogo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jako znawca, ale bardziej niedzielny fotograf powiem co mi się wydaje - zdjęcie jest dosyć poprawnie naświetlone. Słońce i jego najbliższe otoczenie jest trochę przepalone, ale nie ma tragedii.

Mimo wszystko wartoby zastosować komensację ekspozycji, na oko -1.0, żeby jednak tego przepalenia uniknąć. Generalnie z moich doświadczeń wynika, że im bardziej zaawansowany (czerwony) jest zachód Słońca tym większą trzeba stosować ujemną kompensację. Nie wiem dlaczego akurat odwzorowanie czerwieni w cyfrach ma to do siebie, ale przy naprawdę purpurowych zachodach trzeba czasem zastosować nawet -2.0, a i tak najjaśniejsze fragmenty chmur mogą być przepalone.

Najjaśniejsze partie obrazu można oczywiście sciemnić w programie graficznym, ale tam gdzie przepalenie jest 100-procentowe nic już zrobić się nie da.