Skocz do zawartości

Pomóżcie !


Muerte

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na początku chciałem zaznaczyc, że jestem zupełnym nowicjuszem :)

Od dawna noszę się z zamiarem kupna teleskopu i obecnie dysponuje kwota ok 3,5 tys zł. Nie mam pojęcia jaki teleskopik zakupic a zbierałem na ten cel dosyc długo i chciałbym dokonac dobrego wyboru. Brdzo prosze o pomoc i z góry serdecznie dziekuje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego, gdzie mieszkasz (miasto/wies). Jakie sa mozliwosci transportowe, czy chcesz z tym jezdzic, czy tylko balkon?

 

Czytales juz poradnik o teleskopach w tym dziale?

 

Czy przerabiales juz niebo lornetka, czy w ogole startujesz od zera?

 

Odpowiedz na pytania i ruszymy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to kasa, a takową już posiadasz. 3,5 tysiąca daje całkiem spore możliwości zakupu dobrego teleskopu.

 

Musisz wiedzieć, że nie ma teleksopów uniersalnych więc zastanów się, na jakich obserwacjach Ci najbardziej zależy. Przykładowo do planet, czy księżyca najlepszy jest refraktor, a do obiektów mgławicowych - newton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie mieszkam w Krakowie , natomiast obserwacje chciałbym prowadzić na wsi ok 80 km od Kraka. Lornetką kiedys sie "bawiłem" , możemy jednak przyjąć że zaczynam o zera :)

 

Jeśli chodzi o rodzaj obserwacji to zalezy mi najbardziej na obiektach mgławicowych, grupach gwiazd i kometach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy pierwszy etap za soba. Refraktor do tych celow w tej cenie nie bedzie dobrym rozwiazaniem. Ja proponowalbym skupic sie na prostym Newtonie.

 

Kandydaci:

1. Synta 200/1000 - cena rewelacyjna :hello2: 1750,00 zł na Dobsonie i 2582,00 na EQ5 (Paralaktyczny montaz). Jezeli nie bedziesz godzinami wgapial sie w planety na duzym powerze, to dobson bedzie tu jak najbardziej na miejscu.