Skocz do zawartości

czy warto kupić synte 200/1200


pitrek

Rekomendowane odpowiedzi

jestem początkującym czy mam kupić synte 200/1200 czy raczej tal-a1

jak już kupię któryś teleskop to chcę go mieć na jakieś 10 a moż więcej latek i zrozumcie nie chcę kupować lornetki bo już mam a nawet jak bym nie miał to bym się nadal upierał z teleskopem. Co mam kupić chcę coś

wmiarę "uniwersalnego" i do planetek i DS pozatym mój tato ma firmę więc mogę coś kupić o 39% taniej w przypadku synty będzie to jakieś

1100zł plus wysyłka z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz juz teraz wiem, że demonizujesz to astrofoto... 8)

 

astrofoto planet na dobsonie jest zupełnie możliwe tak jak i gwiazd podw. ,gromad. itp.

 

Ja juz sobie udowodniłem, że jest nawet możliwe bez mikroruchów... 8)

 

ps. rekordzik rubinara to już 11.27 mag 15° nad horyzontem ze stacku 1/25sek klatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz VAT to rozumiem ale to w kraju 22% więc nawet jak by doliczyć, że się przy okazji nie zapłaci podatku dochodowego od jakiejś częsci dochodu to ni jak nie wychodzi 39%. Zresztą takie liczenie, że się nie zapłaci podatku dochodowego to jest bez sensu bo wydać i tak trzeba netto +VAT. Tylko Vat może tu być zyskiem. Osobną kwestia jest wrzucenie tego w koszty. Ja bym sie nie odważył. Przeszedłem niejedną kontrolę skarbową i wydaje mi się że by to wyłapali. Chyba, że jakaś sprytna nagroda dla klientów firmy ale to wejdzie w limit reprezentacji i reklamy, który u mnie wyczerpujemy w marcu. Bardziej podejrzewał bym, że ojciec ma sklep z aparatami foto i dostanie u nich jakiś ekstra rabacik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Mirku, znaczy się jeszcze nie wiele wiesz o sposobach ominięcia podatków i sposobie prowadzenia naciąganych odliczeń ale też nie chciałbym być w skórze jego taty po pierwszej dogłębnej kontroli Fiskusa :wink: