Jump to content

Kodak Supra


Adamo
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Firma Kodak ostatnio wprowadziła nowy film:

Kodak Royal Supra zamiast Supry (zwykłej) ???

Czy ktoś wie jakie zmiany za tym idą?

Czy ktoś testował tego Royala?

 

pozdrówko

Link to comment
Share on other sites

Mówiąc krótko wycieli czerwony (podobnie jak Fuji).

Nie testowałem, ale zrobili to inni. Jeżeli chcesz poczytać więcej szczegółów na temat tego filmu proponuję przeszukać archiwum APML: http://astro.umsystem.edu/apml/. Ostatnio odbyło się tam kilka dyskusji na ten temat.  Wynika z nich jeden wniosek: ten film jest stracony  :'(.

Link to comment
Share on other sites

A na ś.p. teleskopach.pl ostrzegałem: robić zapasy.

Ja zdążyłem kupić parę rolek. Leżą pośród świątyecznej kiełbasy w lodówce.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

A na ś.p. teleskopach.pl ostrzegałem: robić zapasy.

Ja zdążyłem kupić parę rolek. Leżą pośród świątyecznej kiełbasy w lodówce.

 

Moje zapasy zajmują centralne miejsce obok soków i mleka   ;):D . Tym którzy wykazali się mniejszym refleksem pozostaje jeszcze E200 i Provia 400.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Janusz_P.

No cóż wszstko co dobre to sie zwykle szybko kończy i jest zastępowane tańszym i gorszym niestety bo można na tym zrobić większą kasę sprzedając więcej ale gorszego towaru, to mnie nieustanie wkurza !!! :o:( > :(

Link to comment
Share on other sites

chciałbym Januszu zauwazyć że materiały fotograficzne są przystosowywane do potrzeb fotografii dziennej a nie astrofotografii. Tak się składa że stosowanie dodatkowej warstwy obcinającej część widma w okolicy koloru czerwonego - powoduje lepszą reprodukcje koloru ludzkiej skóry. Stąd twierdzenie że zastąpiono starą Suprę materiałem gorszym jest nieprawdziwe do każdego innego zastosowania niż astro.

O tym że materiał ten wychodzi ze sprzedaży pisałem już przynajmniej pół roku temu - więc kto chciał mógł zrobić stosowane zapasy !

 

pozdrawiam !

Link to comment
Share on other sites

Guest Janusz_P.

I oczywiście masz racje ogólnie ale nas przecie interesują właśnie astro zastosowania a tu jest coraz gorzej i gorzej :o:( > :(

Masz racje to nie my jesteśmy głównymi odbiorcami tych filmów i nie dla nas są one projektowane :'( :'( :'(

Link to comment
Share on other sites

Tak przy okazji: bardzo mnie wkurza, że Kodak nie daje daty produkcji na rolkach filmów. A przecież Suprę 400 sprzedają luzem. Kiedyś próbowałe się w sklepie dowiedziec o datę produkcji - bezskutecznie.

Mam nadzieję że E200 zostawią chociaż w spokoju - bez "ulepszeń".

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

te filmy nigdy nie sa pakowane luzem - sa one w opakowaniach po 10 i na takim opakowaniu jest data - wiem bo mam. Jeżeli w sklepie nie chcą tego powiedzieć to znaczy że film jest stary - albo że wyrzucili pudełko...

 

 

Janusz co zrobić taka już nasza dola !

Link to comment
Share on other sites

Guest Janusz_P.

jak to co robić  ???

Szybko zbierać na pełnoformatową cyfrówke zanim i tam wytną czerwień jak w filmach   ;););)

Link to comment
Share on other sites

Guest Janusz_P.

NHP II 400 i 800 stosuję z dobrym skutkiem to chyba najlepsze Fuji do czerwonych mgławic o bardzo małym ziarnie zarazem, szkoda tylko że trochę drogi  ???

Link to comment
Share on other sites

Janusz NPH jest tylko i wyłącznie o czułości 400 być może myślisz o NPZ 800 ale ten negatyw ma już ową cudowną 4-warstwe przez którą spać (nie)można.

Z czułości 800 masz do wyboru Press 800, oraz Superia Xtra 800 - obydwa również z 4-warstą....

 

 

to o którym 800 myślisz ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Janusz_P.

Tak oczywiście 800-tka pochrzaniła mi sie z NPZ-etem którego testowałem tylko na planetach a mgławic jego "ULEPSZONA" emulsja jeszcze nie oglądała :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam

 

No nic, trzeba myśleć o prawdziwym CCD, fotać w R-G-B i potem składać do kupy. Tylko ile to kosztuje ??? :o

 

pozdrówko

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 60 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 73 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.