Skocz do zawartości

Astonomia "na sucho"


Gość emde

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście jestem dopiero początkującym astroamatorem - jakieś 10 lat marzeń i jakieś 10 miesięcy czynnej pracy z niebem - ale uczę się lokalizacji obiektów również "na sucho" metodą wielokrotnego przerysowywania gwiazdozbiorów wraz z obiektami na kartkach papieru w kratkę. To pomaga mi zapamiętać i nazwy i lokalizację, a potem pod nocnym niebem okazuje się że bez problemowo i szybko mogę znaleźć to i tamto...

Polecam takie dokształcanie "na sucho". Pod niebem kiedy już mam obok sprzęt trudno mi jest oderwać oko od okularu i czasami gapie sie na coś a nie wiem jak się to coś nazywa. Po prostu szkoda mi czasu.

 

Macie jakieś swoje sposoby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam muszę przyznać że pomysł dobry,jestem raczej początkujący w tej dziedzinie ale robię tak najpierw patrzę w niebo i próbyję się znaleźć następnie mapka i sprawdzam czy mam rację jeżeli tak to tym razem mapka i luneta i patrzę które gwiazdy widzę zaznaczam je sobie a potem po oserwacjach najczęściej na drugi dzień do księżki i sprawdzam co za gwiazdy widziałem ile miały m wszystko to co uda mi się wyczytać pooglądać w programach astronomicznych i na drugi dzień to samo oczywiście jak pogoda na to pozwala i niestety zmęczenie też i próbuję to sobie utrwalić w pamięci jeżeli na mapce komputerowej wychodzi jeszcze coś w pobliżu to próbuję to znaleźć i cała procedura od nowa :D i tak pomalutku do emeryturki coś niecoś się nauczę :D

pozdrawiam Tedi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach