Skocz do zawartości

Stack gorszy niż surowa klatka


Krawat

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć...

 

dzisiaj poszedłem w pole z Canonem 20D. Zrobiłem 7 klatek Drogi Mlecznej (30s, iso 1600 każda) w formacie RAW. Ostrość najlepsza jaką potrafiłem zrobić, gdy wypaliłem pierwszą klatkę o mało nie padłem z wrażenia- taka wyraźna i ładna Droga (jak dla mnie). Na kompie to samo (mimo że pojechane bo 35mm ogniskowa bez prowadzenia i czasy 30s...). Łączę w DSS, odpalam Photoshopa, i tutaj kompletna porażka! Mimo bawienia się krzywymi i levelsami obraz Drogi Mlecznej jest niewyraźny i mdły- znacznie gorzej niż na surowej klatce...

 

Jestem laikiem jeśli chodzi o astronomiczne RAWy (takie zwykłe to i owszem), próbowałem łączyć zarówno surowe RAWy jak i takie wywołane do JPGa, ale nic to nie daje...

 

Jeśli ktoś mógłby wytłumaczyć :szczerbaty: to byłbym wdzięczny.

 

Aha, jak ktoś chce te RAWy to niech napisze (ale w temacie, PW mam zablokowane już z pół roku :szczerbaty: ), ja wrzucę na jakiś serwer i można sie nimi będzie pobawić.

 

 

Resize z surowej klatki wygląda tak jak poniżej, wierzcie mi że jak na moje niebo jest to szczyt marzeń. (A, wiem że fatalnie skadrowane i te linie wysokiego napięcia pzreszkadzają, ale na próbę robiłem...)

surowa_resize.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy foceniu ze statywu taką ogniskową, oprócz "pojechania" gwiazd, występuje także rotacja pola i większość programów do stackowania już raczej z tym sobie nie poradzi, zwłaszcza dla tak szerokiego pola

 

a skrzynki PW nie masz zablokowanej, tylko musisz ją sobie włączyć w swoim profilu: menu => opcje => ustawienia forum => Personal Messenger Options => Disable your personal messenger? - przestaw na "nie"

i to zdaje się, już Ci pisałem i też jakieś pół roku temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pisałeś to nie zauważyłem, dzięki już naprawione.