Jump to content

DC+cyfrówka c.d.


Andrzej (Lysy)
 Share

Recommended Posts

Próbuję dalej zdjęć DS. Tym razem połączyłem aparat z montażem paralaktycznym i na prowadzeniu ręcznym (20-30 sek. da się wytrzymać!)

spróbowałem ustrzelić kilka najjaśniejszych i największych M-ek. Przesłona 2,2, eks. 20-30sek, najwyższa rozdzielczość, matryca 5mgpx, warunki podmiejskie (znośne rozświetelenie tła), zdjęcia samym aparatem bez dodatków, niewielka obróbka graficzna.

 

"Nieśmiertelne" Plejadki:

ple.jpg

 

M35:

m35.jpg

 

M42 (obiekty mglawicowe wymagają dłuuuuższych naświetleń):

ori.jpg

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Uważam jednak, że aparat cyfrowy żadnym sposobem nie zastąpi ccd, nawet zwykłej taniego webcama. Natomiast do dużych połaci nieba efekty są interesujące i chyba warte focenia, poza tym zostaje Księżyc (wykorzystanie np. krótkiego teleskopu soczewkowego).

Warto jednak zainwestować w aparat cyfrowy, ponieważ jest to sprzęt do korzystania niejako "na okrągło". Zauważyłem na zlotach astro, ze wiele osób zajmuje się foceniem po prostu przyrody.

Aby zejść nieco z Plejad na ziemię przykład możliwości zwykłej cyfrówki (zdjątko "wakacyjne"):

k.jpg

Sorry za tę nieastronomiczną wtawkę, ale uważam osobiście, że cyfrówki nieco lepiej nadają się do takich zastosowań :P:P:P

Hej.[/img]

Link to comment
Share on other sites

Moze i nie zastapia AstroCCD w profesjonalnych zastosowaniach, ale nawet te amatorskie sa dla mnie marzeniem. Wg mnie to w zupelnosci wystarczy. Nie zmienia to faktu, ze nadal potrzebujemy montaz. Zaleta jest to, ze od razu mamy kolorowy shot, a nie 3 czy 4 osobne.

 

zobacz to koniecznie:

http://velatron.com/dca/Gallery/

Link to comment
Share on other sites

Guest kaluzny_m

Andrzej jezeli zrobisz web camem taka fotke to oddam Ci swoja cyfrowa lustrzanke....

 

http://panther-observatory.com/gallery/dee...c/M31_Sep03.htm

 

Co do roznic calkowicie sie zgadzam, CCD do zastosowan bardzo zaawansowanych jest caly czas lepsze (uzyskuje sie z nich caly czas duzo wieksze czulosci), ale tez kosztuje wiecej niz obecnie cyfrowe lustrzanki no i wymaga duzo wiekszych nakladow pracy (i kosztow) do osiagniecia podobnych rezultatow ! Zerknij tylko prosze w ceny elementow ccd o wiekszych rozmiarach: 24,5x24,5mm - cena 6600 $ (Sbig ST-1001E) gdzie body Eos 300D kosztuje 800$ a ma matryce 23x15mm, jasne ze jakosc tego CCD bedzie wyzsza, ale zastanow sie jakim kosztem....

 

pozdrawiam !

Link to comment
Share on other sites

Michale nie porównuj webcama o niskiej czułości z matrycą zaawansowanej lustrzanki... Osobiście w przyszłości jeżeli ceny ap. cyfrowych będa tak jechały w dół a profesjonalne ccd będa cały czas drogie - pewnie sporo z nas pomyśli o "wypasionym" ap. cyfrowym.

 

Podstawową cechę różnicą dla prof. ccd jest niski poziom szumu i b. wysoka czułość.

 

Jesli chodzi o DS to wiadomo, że webcam jest pewnym "naciąganiem" możliwości do realiów, chociaż jest w sieci sporo ładnych fotek wykonanych w tak tani sposób.

 

Uważam że dobry aparat cyfrowy nieżależenie od zainteresowań astro na pewno warto posiadać.

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Uwazam, ze nie ma co dywagowac. Osiagnijmy "tylko" taki poziom, jaki osiaga sie tymi "tanimi" lustrzankami cyfrowymi!!! Andrzej, co do szumu - w nowych cyfrowka (300D, 10D, starsze - D30, D60) szumy juz nie sa problemem i sa na poziomie materialow negatywowych, albo i lepsze!!! Ostatnio robilem zdjecia poddziemne (bardzo ciemno) i ziarno (szum) jest zdecydowanie na nizszym poziomie niz te same robione negatywem 1600! A to juz jest postep!!! Byl ze mna czlowiek zajmujacy sie (tak jak Michal) fotografia profesjonalnie na codzien i jest gleboko zdziwiony efektem. W DS wystarczy 5-6 ekspozycji i szumu praktycznie nie widac. A mozna zawsze strzelic np 20-40 ekspozycji!

 

Papatki - masz moze jakis sposob, zeby Palma Vx podpiac do 300D i z niego sterowac seria ekspozycji? Szukam w necie, ale jeszcze nie widzialem. Laptopa to mi sie nie chce targac w teren.

Link to comment
Share on other sites

Guest Janusz_P.

Takie rozwiązanie demonstrował mi kiedyś Bartek Ambroży, poszukaj w archiwalnych postach, jest tam coś niecoś na ten temat, skoro da sie tym sterować bzykadełko cyfrowe jak CP-4500 to i twoją lustrznkę zapewne też 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 60 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 73 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.