Skocz do zawartości

M16


Patryk Kizny

Rekomendowane odpowiedzi

Z materiału robionego podczas ostatnich 2 tygodni prezentuję jeszcze M16.

Generalnie nadaje się do pokazania Ha, z kolorem jest kiepawo.

 

Obiekt jest trudny. Ze względu na dyfrakcję atmosferyczną tuż nad horyzontem stopień 'sciśnięcia' po przekątnej klatek (i to klatek nawet tego samego koloru!) wychodził mi po ~5 pixeli róznicy pomiędzy sąsiednimi klatkami. Nie mówiąc już o rozjeździe pomiędzy kanałami.

 

W efekcie stack metodą 'astrometric', która jak przypuszczam nie uwzględnia deformacji powodowanej przez dyfrakcję spowodował bardzo silny efekt podobny do aberracji chromatycznej. Kolory się totalnie rozjechały. Metoda 'star matching' dała lepsze rezultaty.

 

Prezentuję w tym momencie samo Ha (7 x 1200s).

M16_Ha_v2.jpg

 

Załączam też poglądowo pierwszą próbę koloru, ale tutaj jest zaledwie po kilka klatek RGB i to w 300s, bin3. Luminacja z Ha i szczątkowe RGB.

Bin 3x3 zdecydowanie jest już za mocny - koloru nie da się robić tą metodą, bo wokół gwiazd wychodza syfiaste kolorowe placki.

Mam jeszcze więcej materiału (po około 3-5 klatek 600s bin2), ale na razie mam ogromne problemy z obróbką.

Jak coś wycisnę, to wrzucę. Podsumowując - po ten obiekt warto się przejechać kilkaset kilometrów na południe :)

 

M16_HaRGB_v1.jpg

 

Mam nadzieję, że Was nie rozczarowuję :)

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie super, ale wygląda, że w wersji Ha prześlizgnęła się mała wpadeczka w stackowaniu. Nastąpiła mała rotacja - w lewym górnym rogu mniejsze obrazy wtórne powyżej a w prawym dolnym rogu poniżej gwiazd. Ale i tak szczegół i rozdzeilczość powalają.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okey,

 

Rotacji pola praktycznie nie ma. Zrobiłem poprostu błąd w stackowaniu nie wyłączając sztachniętej klatki i jakoś kiepsko stack wyszedł ogólnie.

Poniższa wersja jest jeśli chodzi o jakość sporo lepsza (stack poprawny) i ciut lepiej obrobiona.

 

Full frame

Stack-H-alpha_v3.jpg

 

Resize 50% (bo najpewniej większości pełna klatka sporo przewyższa rozmiary ekranu)

Stack-H-alpha_v3_small.jpg

 

A poniżej prezentuję jeszcze poglądowo małą animację, która pokazuje w jaki sposób dyfrakcja atmoseryczna deformuje obraz tak nisko nad horyzontem.

Efekt jest widoczny na klatkach zresizowanych do 25%, na full frame jest naprawdę problematyczny. Strzałka oznacza kirunek ku horyzontowi.

 

M16-001Ha_anim.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przerwa pogodowa, więc wracam do starego materiału.

Udało się jeszcze ciut lepiej obrobić kolor.

 

Wersja 1

7x1200s H-alpha

4x600s RGB

 

Stack-HaRGB_v3_cropped.jpg

 

Wersja 2

7x1200s H-alpha

4x600s RGB

Kolor tylko na gwiazdach

 

Stack-HaRGB_v3a.jpg

Edytowane przez pkz
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.