Skocz do zawartości

Pierwszy teleskop 70% okolice miasta 30% wyjazdy


Bloody Adi

Rekomendowane odpowiedzi

Planuję zakup swojego pierwszego teleskopu. W tym celu przeczytałem sporą ilość przeróżnych wątków i przejrzałem wiele ofert w sklepach internetowych. Teleskopu będę używał do obserwacji balkonowo-podwórkowych w Warszawie na Bielanach dlatego teleskop powinien na ile to możliwe dobrze sprawdzać się w warunkach miejskich. Co weekend mam okazję na odrobinę lepsze warunki (Łomianki graniczące z Warszawą, łuna występuje na niebie wschodnim, reszta jest ok). Sporo podróżuję, więc chciałbym żeby teleskop dało się w miarę możliwości zabrać ze sobą. Nie posiadam samochodu, z tego powodu nie tylko wymiary ale także waga sprzętu (myślę że gdzieś do 10kg) ma dla mnie znaczenie, dlatego skłaniam się ku montażowi azymutalnemu. Chciałbym w mieście lub okolicach obserwować planety, a poza nim mieć także szanse na DSy. Jestem początkującym astroamatorem, więc nie potrzebuję na razie jakiejś olbrzymiej ilości możliwych DSów do zobaczenia. Zresztą ciemne niebo będę miał nad głową pewnie przez łącznie miesiąc-dwa w roku. Jeśli chodzi o budżet to chciałbym za sam tubus dać do 2000zł chyba że jakieś 500zł da naprawdę sporą różnicę. Mogę zakupić sprzęt zarówno w Niemczech jak i Wielkiej Brytanii, a transport załatwić dzięki znajomym. Niestety kiepsko orientuję się w sklepach niemieckich i brytyjskich. Wiem, że nie ma teleskopów idealnych. Nie interesuje mnie na razie astrofoto, chociaż pewnie w przyszłości przerzucę się. Zależy mi na dobrej jakości i ostrości obrazu Szukam kompromisu i obecnie zainteresowały mnie takie teleskopy:

- sky watcher mak 127 (idealna mobilność, jedyne co mnie powstrzymuje od zakupu to pole widzenia, które chyba każe zapomnieć o DSach, na których na prawdę mi zależy. Co sądzicie o wersji black diamond z wyciągiem 2"?)