Skocz do zawartości

Synta 10 '' pytania


Tyci

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Niemalże na 100% powielam wątek ,ale wszystko co znalazłem mało mnie satysfakcjonuje (jestem laikiem)... Do rzeczy :)

Od niedawna stałem się szczęśliwym posiadaczem Sky-Watcher DOB 10" Pyrex rozsuwany plus zestaw okularów :

Super Plossl 25mm (kit)

Super Plossl 10mm (kit)

Sky-Watcher Multi-Coated 70 stopni 5mm

Hyperion-Aspheric 72 stopnie 36mm

Moon filter

Soczewka odwracająca (krajobraz)

Mieszkam na zachodzie w małym mieście ale wypady pod ciemne niebo nie są problemem.

I teraz pytania :

Co mogę zobaczyć przez ten sprzęt (przez poszczególne okulary)... oczywiście nie nastawiam się na NASA :)

Jakie okulary muszę dokupić, proszę o propozycje żeby w pełni wykorzystać sprzęt.

Oczywiście obserwacje (macanie nieba) były, ale w mieście z latarnią w oczy :( Na chwilę obecną bardziej uczę się nieba "na sucho" czyli oczy w niebo :)

Niecierpliwie czekam na odpowiedzi lub nawet małą debatę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

I teraz pytania :

Co mogę zobaczyć przez ten sprzęt (przez poszczególne okulary)... oczywiście nie nastawiam się na NASA :) (...)

Zobaczysz naprawdę dużo (planety, galaktyki, mgławice planetarne...) sam mam Sky-Watcher DOB 6" i wiele przez niego widać, a przez 10" to zobaczysz więcej. Skieruj teleskop na Księżyc, na Jowisza, Saturna, Zacznij od widocznych obecnie obiektów z katalogu Messiera (obiekty), powinny być zaznaczone na mapach albo w programach astronomicznych, obserwuj gwiazdy podwójne,

ściągnij tabelę Wimmera (tabela) tam masz najciekawsze (najjaśniejsze) obiekty - dobre na początek

 

(...)

Jakie okulary muszę dokupić, proszę o propozycje żeby w pełni wykorzystać sprzęt.

(...)