Skocz do zawartości

Co dokupić do synty 8' ?


Bartek24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w końcu udało mi się dozbierać wymagane minimum do teleskopu i potrzebnej pomocy w wyborze dodatków..

 

Zakładając że mam 1500 zł i chce je przeznaczyć na zakupy ze sklepu delta optical

za 1100 zł kupuje http://deltaoptical.pl/blizej_nieba/teleskop-sky-watcher-synta-sk-dobson-8-pyrex,d781.html

 

a z resztą mam dylemat jak mądrze rozdysponować te 400 zł (niestety nie będę mógł w przyszłości dokupić sprzętu).

Moge zamówić tylko produkty dostępne na stronie delta opticall.

Jest to jednorazowy wydatek który chciałbym żeby był już docelowy.

 

Nie znam się dokładnie na modelach więc wypisze wam co chce a was prosiłbym o podanie kolejno nazwy produktów lub linki do sklepu delta optical które będą najodpowiedniejsze dla mnie.

 

1. złącze T-2 do lustrzanki canon 500d

2. filtr księżycowy (szary może być)

3. filtr słoneczny (pozwalający obserwować słonce)

4. latarkę z czerwonym światłem

5. 2 okulary - do planet, do galaktyk (jeżeli za tą cenę kupie okulary podobnej lub nieco lepszej jakości niż te dołączone do zestawu synty to raczej bym zrezygnował z tego punktu)

6. jakiś przewodnik

7. jeżeli czegoś tutaj nie wymieniłem a co również może mi się przydać proszę o wymienienie w tym punkcie

 

Na forum wyczytałem ze nie opłaca się kupić 1,25 calowych okularów tylko redukcje i nastawić się na 2 calowe. Czy to dobre rozwiązanie ?

 

 

Zależy mi najbardziej na DS ale planety i księżyc również będe oglądał z dużym zainteresowaniem.

 

 

Obserwacje będę prowadził z 3 miejsc:

- centrum miasta, działka rekreacyjna - (najczęściej)

- wyjazd do 20 km od miasta, zielony kolor na mapce light pollution - (dość często)

- wyjazd ponad 100 km od miasta do drawska, czarny kolor na mapce light pollution - (o ile pogoda dopisze to raz w miesiącu)

Edytowane przez Bartek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. złącze T-2 do lustrzanki canon 500d