Skocz do zawartości

Regulus 130/650


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem troche zielony, ale ostatnio zaciekawiła mnie oferta Regulusa 130/650 firmy Astrokrak. Zdziwiłem się, gdy ujrzałem różnicę cenową pomiędzy tym teleskopem na montażu Dobsona i paralaktycznym, która wynosi 875zł. Czy Dobson jest taki "nieodpowiedni" do tego teleskopu (i ogólnie)? Piszę o tym, ponieważ jak dla mnie 875zł to sporo i nie wiem czy naprawdę opłaca się kupić na paralaktycznym? Prosiłbym również o opinie na temat Regulusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulus ze wzgledu na małą ogniskową na dobsonie jest "niski" to pociąga za soba problem wysokości wyciągu. Przy tym teleskopie ni ma raczej mowy o obserwacjach na stojąco jest on po prostu za niski ale oczywiście można trochę sobie ułatwić sprawę stawiajac go na jakimś stoliku. Jeżeli dla Ciebie cena Regulusa na dobsonie jest duza to radziłbym go na razie w takiej formie kupić a potem ewentualnie dokupic do niego montaż paralaktyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Janusz_P.

W ogóle co to za zwyczaj obserwacji na stojąco, to nie fotoplastikon tylko teleskop gdzie trzeba zasiąść wygodnie przed okularem i chłonąć cuda naszego Nieba na spokojnie :salu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze na paralaktyk możesz dozbierać jeśli ci będzie konieczny :roll:

 

generalnie paralaktyk pozwala pokrętłami mikroruchów śledzenie obiektów i przy prawidłowym ustawieniu, korygowanie jedną osią zmian w pozycji obiektu spowodowanych ruchem obrotowym ziemi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach