Skocz do zawartości

Budowa teleskopu z pomocą PTMA


Jacek Michalski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Interesuje się astronomią od 2 lat i zacząłem myśleć poważnie nad teleskopem. Ostatnio przeglądając stronke Warszawskiego PTMA zwróciłem uwage na słowa:

 

Z naszą pomocą możesz wykonać swój własny teleskop.

 

- Czy macie jakieś doświadczenia z budową teleskopu w tej instytucji?

- Jak wygląda oferowana "pomoc" ( jestem całkiem zielony w dziedzinie optyki).

- Ile zajeła by budowa i jakich kosztów się spodziewać (planuje newtona 200/1200)?

- Do kogo się zwrócić?

- Budować czy kupować ( oto jest pytanie :mellow: )?

 

Poozdroofka Jacek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba cenowo nie zrobisz taniej niż Synta 200/1200 .

Może w skrócie .

2 krążki pyrexu 3 cm grube 238 mm średnicy to ok 200 zł .

proszki , kalafonia , smoła/ lepik/ 50- 100zł

napylenie 50 zł w 1 klasie twardosci lub pełne 250- 300zł

lusterko 120-200 zł

pająk własnej roboty 30 zł

tuba aluminiowa 200 zł

wyciąg 100- 300 zł

Materiały do montażu Dobsona 50 zł

obudowa do lustra 100 -200 zł

Jakbyś chciał dać do parabolizacji to 200-350 zł

ale to w PTMA powinni pomóc zrobić , odpada koszt budowy Noża Fucolta , pewnie część z w/w rzeczy kupisz w cenie ninimalnej . Do tego najcenniejsze to porady . Jak ustrzec się od rys , kontrola pracy i wyjdzie dobre .

Robiłem samodzielnie , musiałem dać do parabolizacji bo nie potrafiłem dokładnie pomierzyć ogniskowych sfer . Lustro szlifowałem i polerowałem na podwórku z rana gdy rosa jeszcze była , mało kurzu . Raz dmuchnęło i rysy to moja specjalność . Nie było ich widać przed napyleniem .

Ręcznie w tydzien można wyszlifować , wypolerować i wyprowadzić na sferę takie lustro . Często kilka miesięcy szczególnie gdy jest parabolizowane , lub ma ślady po grubszych proszkach .

Cena przy odsprzedaży jest mniejsza niż za fabryczny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach