Skocz do zawartości
  • 0

Synta 8" dobson - co jeszcze potrzebne?


KONIU2009

Pytanie

Dzień dobry. To mój pierwszy post na tym forum, więc chciałbym się przywitać ze wszystkimi i napisać parę słów o sobie, zanim zadam pytanie.

Nazywam się Paweł, jestem kawałek po 40stce i od prawie 20lat pracuję jako nawigator morski na statkach handlowych. Typowo z astronomią miałem styczność na studiach, bo na współczesnych statkach, w dobie GPS, pozycji z gwiazd już się nie wyznacza (pamiętam jak to się robi, ale już lata nie robiłem). Jedyne co zostało, to poprawa kompasu żyroskopowego z gwiazd lub planet. No ale jako, że pływam po całym świecie, a na oceanach nie ma czasami i dwa tygodnie sztucznego światła, to niebo wygląda obłędnie. I tak ostatnio po jednej z takich wacht i oglądaniu nieba przez lornetkę, wróciłem do starego pomysłu aby kupić teleskop. No i mam😀 Tzn już czeka tylko na odbiór, bo jeszcze parę dni jestem na statku. Po analizie Waszego forum zdecydowałem się na używaną Synte 8" na dobsonie Classic 200P w wyposażeniu domyślnym, tzn to co dawał sprzedawca do tego zestawu. Teleskop docelowo będzie używany w województwie pomorskim - okolice Pucka. Mieszkam na wsi, z balkonem i tarasem skierowanym na południe. Dostępny też mam wschód i zachód, ale to już mam domy jednorodzinne. Na południe mam tylko pola.