Skocz do zawartości

Nauka elektroniki


BugsBunny

Rekomendowane odpowiedzi

Polecam tworzenie takiego tematu gdyż jest to bardzo ważna dziedzina prz AToMowych konstrukcjach :D

 

Czytałem już wiele o elektornice jednak nigdyu mi to nie mogło zostać w głowie :blink:

Jako, że od jakoś tygodnia dużo szukam informacji na temat podstawowych zasad elektroniki i jej elementów opisanych w spoób łatwy,czytelny i przedewszystkim opartych na doskonałych przykładach znalazłem to :

 

http://www.edw.com.pl/index.php?module=Con...CE&mid=&ceid=60

POlecam artykluły o kondensatorach, rezystorach i tranzystorach świetnie opisane i oparte o przykłądy - uwaga WODY płynącej w rurach :-) poprostu ŚWIETNE

 

jako że też jestem początkujący w tej dziedzinie to przydało by się coś jeszcze zrozumieć o reszcie przyrządów elektronicznych, a w szczegółności o układy scalonych.

 

Jeśłi macie równie ciekawe źródła wiedzy elektornicznej to bardzo bym prosił sie nią podzielić :helo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zainteresowanie elektroniką rozpoczęło się chyba od kupienia taniego miernika, którym przetestowałem natężenie prądu w sieci domowej :szczerbaty:

 

Wiele dało mi czytanie czasopisma Elektronika dla Wszystkich. Po roszerzeniu warsztatu o potrzebne narzędzia rozpocząłem składanie prostych układów nie mając pojęcia jak działają...

 

Do nauki podstaw i elektroniki analogowej z czystym sumieniem mogę polecić kurs Ośla Łączka publikowany niegdyś w EdW. Można zakupić go w formie zestawu z potrzebnymi do realizacji ćwiczeń elementami http://sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=3964 Sam go posiadam i służy mi za źródło wiedzy oraz elementów do innych projektów :) Na razie jednak nie mam czasu na systematyczny kurs. Pierwsza część tego kursu (trzy pierwsze "wyprawy") jest też dostępna w formie książki: http://www.wkl.com.pl/oferta.php?kd=1&dzial=2&id=328 Obecnie w EdW publikowany jest kurs elektroniki cyfrowej.