Skocz do zawartości
  • 0

Sprzęt do astrofotografii


jdokok

Pytanie

Posiadam teleskop Arktur firmy Astrokrak. Jest to reflektor na montażu dobsona o średnicy 270mm i ogniskowej 1500mm. Nie znam się za bardzo na tym temacie i dlatego chciałbym się zapytać, czy do astrofotografii wystarczyłby montaż dobsona z napędami, czy coś innego? Oraz czy jakaś firma jest w stanie zrobić montaż do astrofotografii pod taki specyficzny teleskop?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Jak się zaprzesz to można teleskopem na montażu Dobsona robić zdjęcia, ale trzeba mieć ku temu ważne powody. Np. duuuuze lustro :)

 

Twoje jest fajne, ale nie ma chyba sensu inwestować w nie sporo kasy i walczyc z problemami.

 

Oczywiście możesz nawet bez żadnego dodatkowego sprzętu (poza aparatem) robić zdjęcia na krótkich ekspozycjach na tyle by gwiazdy jeszcze nie odjechały ale będzie Cię to bardzo ograniczać ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
1 godzinę temu, Miesilmannimea napisał(a):

Jak się zaprzesz to można teleskopem na montażu Dobsona robić zdjęcia, ale trzeba mieć ku temu ważne powody. Np. duuuuze lustro :)

 

Twoje jest fajne, ale nie ma chyba sensu inwestować w nie sporo kasy i walczyc z problemami.

 

Oczywiście możesz nawet bez żadnego dodatkowego sprzętu (poza aparatem) robić zdjęcia na krótkich ekspozycjach na tyle by gwiazdy jeszcze nie odjechały ale będzie Cię to bardzo ograniczać ..

A czy podstawa dobsona z napędami wystarczy do DSO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
2 godziny temu, jdokok napisał(a):

czy do astrofotografii wystarczyłby montaż dobsona z napędami, czy coś innego?

 

Cześć. Fotografuję niebo już około roku teleskopem 10 calowym (254/1250) właśnie na montażu dobsona, więc się krótko wypowiem. 

 

2 godziny temu, jdokok napisał(a):

coś innego?