Jump to content

Moje fotki [Galeria: Andee]


Andee
 Share

Recommended Posts

Postanowilem wrzucic pare swoich fotek, skoro powstal tez dzial gdzie mozna prezentowac fotografie ogolna.

 

Fotografuje od 1.5 miesiaca wiec prosze o wyrozumialosc. Aparat to Canon 350D, obiektywy rozne.

 

 

sloneczniki.jpg

350D + Zeiss Sonnar 2.8/200

 

droga.jpg

350D + Sigma 70-300 APO DG

Link to comment
Share on other sites

Bo zaraz wy......lę swojego eosa 300 za okno.

Normalnie rewelacja Andee

 

ja swoją 350 też :szczerbaty::blink:

zaraz, kurde przecież to ten sam aparat :wow::D

Andee, ...po prostu, niestety ma talent

a focić, każdy może, jeden lepiej, drugi trochę... :Beer:

pozdrowienia :)

Link to comment
Share on other sites

ja swoją 350 też :szczerbaty::blink:

zaraz, kurde przecież to ten sam aparat :wow::D

Andee, ...po prostu, niestety ma talent

Czemu od razu niestety :szczerbaty: , a proszę zobaczyć czym są zrobione te piękne słońca poboczne, zwykłym kitem :notworthy:

Edited by Flowenol
Link to comment
Share on other sites

Aparat naprawde nie ma znaczenia (poza techniczna strona). Powalajace zdjecia mozna robic malpa.

 

Moje rady na poczatek:

1. zanim nacisniecie spust zdjecie musiscie miec w glowie. Czyli najpierw opracujcie kadr, temat, itp. w glowie. Dopiero potem robcie. Tym wlasnie rozni sie fotografia od "robienia zdjec". Czesto jest tak, ze zna sie pewne "CIEKAWE" miejsce, ale wraca sie tam wiele razy o roznych porach zeby wreszcie zrealizowac swoja wizje. Za pierwszym razem to mozna tylko fartem, ale to juz nie taka wartosc.

 

2. Plastyka kadru - to podstawa. Do tego prawdopodobnie trzeba miec talent, ale wiele rzeczy mozna sie wyuczyc. Jak? Przede wszystkim ogladajac uwaznie dziela innych - szczegolnie wielkich. Na dobrych zdjeciach nic nie jest przypadkowe. Po skomponowaniu kadru, bardzo czesto czeka sie na cos, co sie dopiero wydarzy. Czasami godzinami :) Nawet zdjecie krajobrazu wyglada zupelnie inaczej jezeli gdzies na malej drozce pojawi sie mala sylwetka prowadzac np. rower.

 

Generalnie zachecam do ogladania zdjec, ale przede wszystkim znanych artystow historycznych. Nie mozna kochac fotografii, jezeli nie kocha sie ogladac zdjec. Fotografia na poczatku wydaje sie banalem. Potem czyms niezwykle trudnym.

 

Jezeli chcecie to mozna stworzyc watek "wielkich" i powoli rozpoczac analize fotografii mistrzow. To moze byc ciekawe :)

Link to comment
Share on other sites

i napewno będzie niezmiernie ciekawe, byleby tylko nasz Nauczyciel znalazł chwilę czasu, by nam co nieco wyjaśnić, zdradzić, na co warto patrzeć, co jest ważne i dlaczego tak jest,

bo przyznam, że w muzeach, ze "sztuki" która wisi tam na ścianach, czesto bardziej podobają mi się, te takie podłużne, cylindryczne, czerwone "bożki" :ha:

 

a Flowenol, te "niestety" to, "kawałek" Stuhra tylko, tu np. w całości: http://www.ib.webpark.pl/spiewac.htm :Beer:

pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Aparat naprawde nie ma znaczenia (poza techniczna strona). Powalajace zdjecia mozna robic malpa.

...

...

Jezeli chcecie to mozna stworzyc watek "wielkich" i powoli rozpoczac analize fotografii mistrzow. To moze byc ciekawe :)

 

Jestem za :Salut:

Edited by MateuszZ.
Link to comment
Share on other sites

i napewno będzie niezmiernie ciekawe, byleby tylko nasz Nauczyciel znalazł chwilę czasu, by nam co nieco wyjaśnić, zdradzić, na co warto patrzeć, co jest ważne i dlaczego tak jest,

bo przyznam, że w muzeach, ze "sztuki" która wisi tam na ścianach, czesto bardziej podobają mi się, te takie podłużne, cylindryczne, czerwone "bożki" :ha:

 

a Flowenol, te "niestety" to, "kawałek" Stuhra tylko, tu np. w całości: http://www.ib.webpark.pl/spiewac.htm :Beer:

pozdrowienia

 

Nie jestem nauczycielem. Sam sie ucze. To co tu robie to raczej motywacja do tego, abym sam odkrywal pewne rzeczy, ktorych wczesniej nie dostrzegalem. A najlepsze jest to, ze tu uczymy sie wspolnie - kazdy od kazdego. Przykladem niech bedzie watek historyczny, w ktorym sporo juz sie dowiedzialem, a do tego jeden z kolegow zmotywowal mnie do wyciagniecia ksiazki "Historia Fotografii". Okazalo sie, ze wiele tam nie ma i zaczalem grzebac w internecie. To jest wlasnie piekne.

 

Ja licze na to, ze jak zaczniemy taki watek, to wszyscy zaczniemy z ciekawosci odgrzebywac pewne fotografie, ktore zostaly pominiete w oficjalnych zrodlach historycznych.

Link to comment
Share on other sites

Endee jestem pod wrażeniem :Salut: , aż trudno uwierzyć, że fotografujesz 1,5 miesiąca. Mam pytanko, czy ta fotka zachodu słońca była jakoś obrabiana.

 

Fotka byle jedynie pomniejszona i wyostrzona po zmniejszeniu. Taki efekt daje odpowiednie dobranie przeslony oraz uzycie filtra SkyLight 1B, ktory dodaje kontrast i powoduje nieprzepalanie nieba.

 

P.S. Na tej fotce oprocz slonc pobocznych widac jeszcze halo ;).

 

A teraz troche z innej beczki:

 

kobieta1.jpg

 

facet1.jpg

 

facet2.jpg

 

dziunia.jpg

 

facet3.jpg

 

Wszystkie 350D + Sonnar 2.8/200

Edited by Andee
Link to comment
Share on other sites

droga.jpg

350D + Sigma 70-300 APO DG

Ja bym przemyśłał żeby to troszkę inaczej skadrować.

Motyw drogi podoba mi się ale ten czarny cień z przodu - nie mogę się uwolnić od wrażenia że to bosa stopa wielkokuda!

 

Widzę że lubisz bawić się głebią ostrości, ładny PIEŃ z bardzo ładnym zygzakiem pęknięcia wyszedłby jednak lepiej przy większej głębi! No i właśnie zastanawiam się w aspekcie tematu KOLOR czy B-W, czy ten pień cos zyskał na kolorze?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli wolno się wypowiadać o publikacjach - to sobię pozwolę:

 

kobieta1.jpg
Podoba mi się :)

 

 

facet1.jpg
Źle skadrowane, dlaczgo jest ucieta osoba pierwsza z lewej? Pierwsza z prawej też? Może osoby po prawej w tle powinny być bardziej nieostre? Przydałoby to głębi.

 

 

facet2.jpg
Bardzo dobre! :)

 

 

dziunia.jpg
Zupełnie nieciekawe. Być może - przetworzenie do HIGH KEY dałoby tu lepsze rezultaty. Tylko ta kurteczka z lamówkami... Ciemne szelki...hm... W kigh key stanowiłyby niepotrzebną przeciwwagę dla źrenic.

 

 

facet3.jpg
Fatalne, nawet nie trzyma pionu, ławeczka zaraz się przerwóci.

Pomarańczowy facet w centrum skupia całą uwagę a jest bardzo brzydko nieostry!

 

Lubisz bardzo nieostry drugi plan ale TO NIE POWINNO BYĆ CELEM SAMYM W SOBIE! Nieostrość jest środkiem wyrazu, może dodać głebi ale, jak każdy środek wyrazu, powinien być użyty Z UMIAREM!

 

Proponuję trochę namysłu przed następnymi wybranymi do publikacji fotkami!

 

Dalszych owocnych prob życzę! :Beer:

Edited by cygnus
Link to comment
Share on other sites

Po czesci zgodze sie z Toba Cygnus :), faktem jest ze fota ktora uznales za zupelnie nieudana pionu nie trzyma, nie zauwazylem tego, poprostu mialem zbyt malo czasu na przyjzenie sie tym zdjeciom. Co do foty B&W to akurat taki kadr mi sie podoba (w zamysle mial imitowac amatorska fotografie z lat 60 ubieglego wieku), niestety osoby na drugim planie siedzialy zbyt blisko aby wyjsc dostatecznie nieostre, nie ustawiam kadrow, fotografuje rzeczywistosc, nie obrabiam fotek aby uzyskac jakies efekty. Jedyne zmiany jakie dopuszczam w fotografi to balans bieli, tonizacja kolorow, ekspozycja i ewentualnie ostrosc po zmniejszeniu. Poprostu obiektywy ktorych uzywam tak rysuja.

 

Krytyka konstruktywna, moze wreszcie zaczne pion lapac ;)

 

Jeszcze jedna fota:

 

konie1.jpg

 

350D + Sonnar 2.8/200

Edited by Andee
Link to comment
Share on other sites

Zauwazylem, ze masz tendencje (zawsze na poczatku tak sie odruchowo robi) do podnoszenia aparatu, co konczy sie duza iloscia miejsca na gorze i cieciem bohatera na dole. Wynika to zapewne z tego, ze podswiadomie kadrujemy glowe w srodek kadru - to nie zawsze jest ok, a powiem wiecej, rzadko jest ok.

 

Sprobuj zrobic sobie takie cwiczenia. Pierwsze zdjecie robisz normalnie, jak zawsze - odruchowo. Drugie inaczej. Tzn. kadrujesz jak zawsze i tuz przed nacisnieciem migawki opusc kadr mozliwie najnizej. Za ktoryms razem zrozumiesz, o czym mowie.

 

Klatka z kobylkami bylaby zaje... gdybys pomyslal planami. Automatycznie w tym zdjeciu pierwszy plan okresla pierwsza linia koni. A tu ci sie prawy konik obcial. Oko wyraznie leci od lewego konika (ten jest obciety ok) do prawego, a tu tylko dupsko. Jezeli chcesz kombinowac z planami w ten sposob, to musisz zrobic to bardziej zdecydowanie.

 

Ponizej przyklad zdjecia, gdzie pierwszy plan celowo zostal "zbagatelizowany". Ale tu nie masz jakby wapliwosci, o czym jest zdjecie.

 

I jeszcze wazna sprawa - nie lubie krytykowac czyjejs pracy, tym bardziej poczatkujacych osob, ktore z zasady podchodza do tego emocjonalnie. Dlatego prosze moje wypowiedzi traktowac tylko tak, jak wam odpowiada. Nie mam na celu urazenie niczyich ambicji. Jezeli ktos uwaza, ze jego zdjecia sa super, to niech nie czyta moich postow ;)

1108324714_gal_amazonas233.jpg

Link to comment
Share on other sites

Krytyka konstruktywna, moze wreszcie zaczne pion lapac ;)

 

Nie przywiazuj sie zbytnio do tego "pionu". Nie wiem, skad sie w amatorskiej fotografii utarlo, ze trzeba trzymac pion. Wszystko jest dobre wtedy, kiedy ma swoje uzasadnienie w samej plastyce zdjecia. Zarowno pion, jak i brak pionu. Nie starajcie sie zawsze robic zdjec idealnie prostych. Moim zdaniem, trzeba szukac linii geometrycznych, ktore wcale nie zawsze sa idealnie poziome.

 

Oczywiscie jestem przeciwnikiem przekrzywiania zdjec z "zasady".

 

To zdjecie, o ktorym mowicie, problemem nie jest krzywizna, ale zle skadrownie. Po pierwsz - lepiej byloby portretowym kadrem je zrobic, a po drugie kadr nizej, razem z nogami, ktore swietnie by wygladaly. Jest ekspresja na twarzach, wiec ta fotka moglaby byc naprawde dobra.

 

W takiej fotografii "ulicznej" wcale nie jest tak, ze sie nie zdarzy. Musisz to zobaczyc oczami wczesniej, a potem wyrobic sobie odruch szybkiego kadrowania. Jezeli sie nie uda, to zostac przy modelach i probowac do skutku. Wazna rzecza w takiej fotografii jest to, ze nalezy zapomniec o autofokusie. Wszystkie parametry musza byc ustawione wczesniej, czas, przeslona itp. Przeciez na ulicy swiatlo nie zmienia sie co 5 min. Jezeli lubisz takie foto, to zapomnij o tele. Od razu przestaw sie na cos max 35 mm. Oczywiscie, poziom trudnosci rosnie, ale pamietaj, ze nikt, kto ma pojecie o street photo nie doceni foty z tele. To zdjecie zrobione taka 35 byloby rewelacyjne. Jezeli ma sie ustawiony aparat, to cykniecie takiej foty zajmuje ulamek sek. Nikt nie zdarzy zareagowac.

Link to comment
Share on other sites

Mamy chyba do czynienia z syndromem cyfrówki. Zdjęcia nic nie kosztują więc są rejestrowane JAK LECI. Zawsze się coś tam z masy wybierze! A potem brak obróbki, kadrowania nawet. W ten sposób dobre zdjęcie jest CAŁKOWICIE PRZYPADKOWE, umknie nawet wśród masy fatalnych!

 

Dobrą szkołą na MYŚLENIE OBRAZEM było fotografowanie na slajdach, gdzie już niewiele mżna było poprawić.

 

Jeśli fotografujesz fragment grupy (choćby koni), a zwłaszcza obiekty ruchome, prawie nigdy w ramce obrazowej nie trafisz właściwego kadru! Kadrowanie jest zupełnie elementarnym obowiązkiem, czasem żal, że fotki nie da się tak przyciąć żeby kadr był właściwy, ot, za długa ogniskowa!

Link to comment
Share on other sites

Klatka z kobylkami bylaby zaje... gdybys pomyslal planami. Automatycznie w tym zdjeciu pierwszy plan okresla pierwsza linia koni. A tu ci sie prawy konik obcial. Oko wyraznie leci od lewego konika (ten jest obciety ok) do prawego, a tu tylko dupsko. Jezeli chcesz kombinowac z planami w ten sposob, to musisz zrobic to bardziej zdecydowanie.

Bo ten koń bez głowy jest... niepotrzebny! Gdyby go w edytorze graficznym obryspować różdżką i... przesunąć na drugi plan? Szkoda że się nie da.

No i jeszcze szczegóły - światło by było lepsze bardziej frontalne, niestety, oczy końskie trochę się zlewają z cieniami przy nosach.

Gdy ustawiamy się do zdjęcia zwierząt trzeba dostrzec kąty światła, bo potem nie zmienimy już kierunku.

 

Dałem kiedyś córce moją lustrzankę i film B-W. Wcześniej na zużytej kliszy poćwiczyłem ją z obsługi aparatu. Naświetliła pierwszy film, pokazałem jej obróbkę negatywu i ciemnię... Ze trzy zdjęcia nadawały się do powiększenia na format 50 x 60 ! Normalnie ZEMDLAŁEM. Poprostu ta dziewczyna MA FOTOGRAFICZNE OKO! Ale cóż, rok później zaczęła studiować plastykę i po I roku średnia pięć... Więc może to nie było takie dziwne, że jej od razu fotki"wyszły".

Poszukam w domu tych paru jej pierwszych klatek i tu wrzucę.

Link to comment
Share on other sites

Cygnus ma racje. Jendak techniki i warsztatu najlepiej uczyc sie standardowo. A przynajmniej zaznajomic sie z ciemnia, itp. Potem do komputera podchodzi sie jak do ciemnie elektronicznej, a nie maszyny do czarow.

 

Dobra metoda jest zapomnienie w fazie uczenia o automatyce aparatu. Mierzyc dokladnie swiatlo i potem robic. Focus tez manual. A dlaczego? W ten sposob podswiadomie bedzie kazdy zmuszony do poswiecenia wiecej czasu na to co robi. A uwierzcie, ze jakosc fotografii rosnie proporcjonalnie do wlozonego w nia czasu. Moge dobrze ocenic fotografie, ktora trzasnal ktos przypadkowo, ale juz nie ocenie tak artysty, ktory ma tylko jedna taka fotke, a reszta to kit.

 

Tak samo statyw jest bodzcem do lepszych zdjec. Nie zgodze sie, ze cyfrowa lustrzanka nikt nie nauczy sie robic zdjec. Trzeba tylko robic pewne rzeczy swiadomie. Wydawaloby sie, ze cyfra szybciej mozna sie nauczyc. Okazuje sie, ze wcale nie koniecznie.

 

Oczywiscie pomijam wyjatkowe talenty. One moga robic dobre zdjecia od pierwszego strzalu.

Link to comment
Share on other sites

sam niewiem co co bardziej tu lubię, oglądać fotografie, czy czytać Wasze oceny, jedno i drugie wielce pouczające :rolleyes:

w życiu bym nie przypuszczał, że nawet najdrobniejszy detal, jest tak ważny. I jakiś jeden może wynieść jakąś fotografię pod aureolę chwały, albo stoczyć na dno zapomnienia

ależ się ten dział przydał :szczerbaty:

pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Sprowadziliscie mnie mocno na ziemie ;)

 

Wrzucam kolejna fote i czekam na dalczy ciag sprowadzania :D

 

 

 

To nie "sprowadzanie", a raczej chec zmotywowania do "kombinowania" daleszego ;)

 

A co do tej fotki powyzej, to nie wiem. Nie wywoluje we mnie raczej zadnych emocji, wiec niewazne, czy bym musial chwalic, czy krytykowac, to i tak bym "klamal" ;) Takie troche "mysliwskie" zdjecie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 58 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.