Skocz do zawartości

Jestem nowy, kilka pytań...


zysix

Rekomendowane odpowiedzi

Na samym początku chce przeprosić że pewie zakładam temat a takich wątków jest pełno ale jestem tutaj nowy i jeszcze nie znalałem wszystko czego potrzebuje... Przepraszam z góry .

1. Chcialem kupic sobie coś żeby nie oglądać gołym okiem nieba ( jestem początkujący dopiero koncze pierwsza ksiazke o astronomi ;) ) i nie mogłem sie zdecydować...

2. Wkońcu sie zdecydowałem na 'super' tanie teleskopy na allegro (tzn nie kupilem, czytalem sporo o nich ) i one maja długość 700mm, obiektyw 60mm , i wymieniane okulary 4mm, 6mm i jakieś tam. Zdaje sobie sprawe że przybliżenie 500x jest _do pupy_ a najlepszej jakości było by koło 120 a mi to w zupełności wystarczy ( gdzies o tym czytalem że max to 2 średnica obiektywu )

3. Te teleskopy są w cenie 150zł. Dlaczego je odradzacie aż tak złe? Co dla początkującego astronoma? Czytalem że takie można przerobić na lepsze za nie wielkie koszta... wiem ze są złe ale jak dla bardzo początkującego może być? Mam do max 200zl chyba że zapropoujecie coś innego... I nie che kupować lornetki 20 krotnej żeby za 2 tygodnie kupowac coś innego. Chcialbym coś dla początkującego z przyszłością... Nie wiem czy mnie rozumiecie

4. Interesuje mnie ta aukcja http://www.allegro.pl/show_item.php?item=65976884 a także

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=65956634 ten 1 lepszy tańszy i większy obiektyw... czy jest sprawny czy to pogoda?

5. Prosze nie bluzgać, jestem nowy...

6. Przepraszam jeszcze raz za zaśmiecanie ale naprawde zainteresowałem się astronomią :) pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teleskop aby byl uzyteczny musi zbierac co nieco swiatla z obserwowanego obiektu . Na tyle duzo aby mozna bylo cos zobaczyc z uzyecznym powiekszeniem i na straty w optyce .