Skocz do zawartości

Zwrotny i wydajny....?


Grzegorz82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich miłośników astronomii.

Planuje zakup pierwszego teleskopu (nie mam żadnego doświadczenia jeśli chodzi o tego typu aparaturę), dlatego prosił bym szanownych kolegów o pomoc w wyborze sprzętu, jak już pisałem nie mam doświadczenia i jedyny sprzęt przez który patrzyłem to była (i na razie jest) rosyjska lunetka turystyczna, dlatego tak naprawdę nie śmiem mówić że chciał bym zobaczyć jakieś galaktyki czy mgławice bo nawet nie bardzo wiem jak to sobie wyobrazić i jak może być to widoczne ?na żywo? i na pewno jest wiele innych rzeczy które mógł bym zobaczyć a o których jeszcze nie mam pojęcia.

Chodzi mi o sprzęt nie całkowicie amatorski (tak abym za jakiś czas nie musiał kupować czegoś mocniejszego), cena również nie gra mocno roli bo jak polecicie coś co przerosło mój budżet to po prostu poczekam i do zbieram. Jednak biorąc pod uwagę że jestem totalnym laikiem w tych sprawach za drogiego sprzętu też nie chcę z moimi umiejętnościami bał bym się że coś popsuję.

Mając na uwadze to że nie zrobiłem granic finansowych na pewno wybór jest duży, dlatego chciał bym żeby to był sprzęt sprawdzony i dość popularny coś czym sami się posługujecie z czym mieliście do czynienia i na co nie narzekacie.

 

Kilka potrzebnych danych : (jak jeszcze coś chcecie wiedzieć to pytajcie)

 

- miejsce obserwacji: wieś 10 km od najbliższego miasta dość ciemno.

- transport (jeśli zaszła by potrzeba): samochód kombi

- jaki montaż polecacie amatorowi: chodzi o łatwość ustawiania, czasami chciał bym spojrzeć na ISS lub ewentualnie samoloty na wysokościach przelotowych.

- chciałbym aby uwzględnić możliwość fotografowania tym sprzętem

 

Mam kilka modeli na oku ale nie chcę pisać żeby nie sugerować :rolleyes:

 

Bardzo proszę o pomoc. Grzegorz

Edytowane przez Grzegorz82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!!!