Jump to content

ryszardo

Społeczność Astropolis
  • Content Count

    2656
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

ryszardo last won the day on August 20 2019

ryszardo had the most liked content!

Community Reputation

3581 Excellent

1 Follower

About ryszardo

  • Rank
    Syriusz

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. OJ, dopiero teraz zobaczyłem to zdjęcie...super.
  2. Próbowałem z barlowem i Newtonem 12". Nawet przy mojej dużej tolerancji jakości, nie moglem zaakceptować rezultatów.
  3. Jednak widzę tu dalsze problemy. Po pierwsze, sprawdź (jeśli to możliwe) jaki jest kształt zębów paska i kół tej przekładni. Powinny być "zaokrąglone", a nie trapezowe. Po drugie, ta przekładnia ma długi pasek, musi być bardzo mocno napięty, co rodzi problemy z zamocowaniem na osi silnika ( nie można przekroczyć deklarowanej przez producenta siły poprzecznej). Dodatkowo, konieczny jest napinacz przy małym kole, aby pasek trzymał koło na większej części obwodu. Może lepiej zrobić przekładnie dwustopniową? Od silnika z paskiem szerokości 9mm, do przekładni ciernej z 16mm ( chyba takie są) i
  4. Silniki o małym napięciu. Ale nie znam sterownika astroeq. Zdaje się, że jest na forum specjalista od tych układów. Więc...może coś podpowie
  5. Tak - trzeba trochę pracy i nieco kosztów, żeby to dobrze zrobić zostawiając tego pilota. Trzeba by pewnie jakiś prosty wzmacniacz prądowy dodać to może by to miało sens. Czy to prawda, że te nowsze EQ-5 mają mosiężne ślimacznice?
  6. To jest najlepsze rozwiązanie . Zapomniałem o tej fatalnej przekładni na silniku....Jaki tam jest stopień przełożenia? Silnik ma zdaje się jakiś ogromny krok. Może by tak dać jakiś "normalny" silniczek + maksymalnie dużą przekładnie paskową, dowolną byle bez luzu, bezpośrednio na oś ślimaka? Na pewno będzie lepiej działać. Programowa kompensacja luzu raczej słabo zadziała, bo on jest mocno zmienny
  7. Prawdopodobnie masz luz na ułożyskowaniu ślimaka. Wymontuj oprawę ślimaka, wypłucz smar w benzynie ekstrakcyjnej i naoliw łożyska ( albo panewki, nie wiem jak tam jest w EQ-5) oliwą maszynową. Dopiero wtedy wyreguluj luz. Potem dopiero zastosuj smar. Ten efekt PE z reguły związany jest z luzem wzdłużnym. Jeżeli to jest OK, to sprawdź też rzecz najprostszą - przeniesienie napędu z silnika na ślimak - tam może być luz na docisku, to słaby punkt tej konstrukcji.
  8. AstroEq pewnie będzie dobrze pracować. 5mm szerokości bieżni to mało. Dałbym 12mm ( dla rolki 12mm). Co do reszty to chyba już wszystko jasne, a na obróbce skrawaniem pewnie znasz się lepiej niż ja, więc...powodzenia! Skorzystałbym z opcji gotowego wałka szlifowanego. d=12mm to taki uniwersalny wymiar - pasuje pod duże koło zębate i popularne łożyska toczne.
  9. Nie, ponieważ zaproponowałem silnik 400 kroków /obrót. Warunek jest z grubsza spełniony i wystarczający.
  10. Korzystając z tej przekładni zrobiłbym tak: - silniki NEMA 17 400kroków/obrót -małe koło 16 zębów z otworem pasującym do wału silnika ( 5mm) - duże koło zębate z otworem 12mm pasującym do wałka d=12mm jako rolki napędowej. - Koło główne RA o średnicy 12mmx36 = 432mm Daje to przełożenie mechaniczne 1:360 Dlaczego tak? Bo razem z silnikiem o kroku 0,9stopnia jest to odpowiednik elektryczno- mechaniczny 1:720 z silnikiem o kroku 1,8 stopnia. A to oznacza, że możesz to wysterować bezpośrednio z najbardziej popularnego sterownika SW z pilotem SW z go-to. Albo zamiennik
  11. Super detal widoczny w palecie HST. Odkrywam ten obiekt na nowo. :).
  12. Właśnie, @bartolinipodał przepis. Warto otworzyć ten podlinkowany kalkulator, tam policzysz wszystko co trzeba. Dodam, że ta rolka zdawcza powinna pracować jak rolka, a nie pręt, tzn. bardziej na ścinanie niż gięcie. Sugerowałbym proporcje średnica/ długość lepszą niż 1:1 . Ważna rzecz to ten sam materiał na rolkę i koło, będzie stałe przełożenie niezależnie od temperatury. Generalnie to im większa średnica rolki tym lepiej, moim zdaniem. I oczywiście wszystkie krawędzie trzeba polerować z niewielkim promieniem.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.