Skocz do zawartości

Swift Ultra Lite Porro 10x42


marpio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po dokładnym przeanalizowaniu opisów parametrów wielu modeli niewielkich lornetek i opierając się głównie na teście na optyczne.pl postanowiłem kupić model Olympus-10x42 EXPS I.

Ponieważ dwa kolejne sklepy internetowe miały problem z dostępnością lornetki, postanowiłem dołożyć nieco gotówki i zakupić "lepszy" model tym razem Swift Ultra Lite Porro 10x42.

http://www.lornetki.pl/karta_produktu.php?idProdukt=2742#

Lornetka wyglądem zewnętrznym robi dobre wrażenie, które jednak mija po zaglądnięciu w okulary.

Spodziewałem się wyraźnie lepszego obrazu, wyniki jakie osiągnęła w teście były naprawdę niezłe.

http://optyczne.pl/index.php?test=lornetki&test_l=115

Wieczorem przyglądnąłem się dokładniej jakie daje obrazy. No i potwierdziły się moje obawy z obserwacji dziennych. Przyglądałem się ulicznej latarni odległej jakieś 100 metrów.

Obraz jest ostry tylko w 50% pola widzenia potem jest coraz gorzej. Dziwne jest to, że ostrość zmienia sie wraz z przesuwaniem obiektu w prawo-lewo, góra-dół wcale nie "równomiernie", obraz potrafi się pogarszać aby np. na brzegu być wyraźnie lepszy niż 10-15 st. wcześniej.

W lewym okularze wydaje się być lepiej niż w prawym.

Gdy ustawię ostro brzeg, w środku robi sie nieciekawie.

To co widać w lornetce ma się nijak do wyniku z testu(95% pola miało być ostre). Może się jednak mylę.

Zrobiłem sobie porównanie z achromatem 70/700mm Meade'a z kitowym okularem 25mm, pole jest małe (40st.) ale praktycznie całe jest ostre!!!

Klosz oglądanej latarni nie tworzy nawet na brzegu żadnych "ogonów".

Nie wiem co jest grane ale wydaje mi się, że z lornetką jest coś nie tak.

Jestem ciekaw Waszych opinii, napiszcie co o tym sądzicie.

Pozdrawiam Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kupiłeś tą lornetkę w sklepie internetowym, to na Twoim miejscu spróbowałbym ją oddać. Zdaje się, że zgodnie z prawem przy wysyłkowej sprzedaży możesz w określonym terminie odesłać towar bez podania przyczyny i żądać zwrotu gotówki.

 

To co piszesz potwierdza opinie na temat tych lornetek, które czytałem na zachodnich forach internetowych. Zgodnie z nimi zarówno Swift jak i Olympus są generalnie bardzo dobre, ale mają problemy z kontrolą jakości i nie zapewniają jej na takim samym poziomie jak inni renomowani producenci (w związku z czym trafiają się felerne egzemplarze). Zwróć uwagę, że w amerykańskich sklepach wysyłkowych EXWP I Magellan (bo tak sięu nich nazywa), pomimo iż teoretycznie montowany w Japonii, kosztuje na poziomie 200$ podczas gdy teoretycznie gorszy Nikon Monarch (montowany w Chinach) to już wydatek 400$, a Vortex Viper już ponad 450$. Moim zdaniem taka różnica w cenie musi mieć jakieś usprawiedliwienie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Pepin Krootki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co widać w lornetce ma się nijak do wyniku z testu(95% pola miało być ostre). Może się jednak mylę.

Zrobiłem sobie porównanie z achromatem 70/700mm Meade'a z kitowym okularem 25mm, pole jest małe (40st.) ale praktycznie całe jest ostre!!!

Klosz oglądanej latarni nie tworzy nawet na brzegu żadnych "ogonów".

Nie wiem co jest grane ale wydaje mi się, że z lornetką jest coś nie tak.

Jestem ciekaw Waszych opinii, napiszcie co o tym sądzicie.

Pozdrawiam Mariusz

 

Hmmm, 95% ostrego pola to naprawde imponujący wynik jak na lornetkę tej klasy. Myślę że zawyżony lub może trafił się jakiś dobry egzemplarz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalety tego modelu wypunktowane w teście na optyczne.pl:

* solidna obudowa o oryginalnym designie,

* praktycznie niezauważalna dystorsja,

* bardzo dobra transmisja,

* obraz ostry w prawie całym polu widzenia,

* bardzo mała koma,

* niewielki astygmatyzm,

* bardzo dobrze korygowana aberracja chromatyczna,

* wysokiej klasy powłoki antyodbiciowe i pryzmaty BaK-4,

* dobre odwzorowanie bieli

Dlatego mając cenę 1000zł lornetka zajęła pierwsze miejsce w kategorii ECONO.

Pole lornetki to 5.5 stopnia dlatego spora jego cześć mogła wypaść ostro.

Lornetki najwyższej klasy mają to pole sporo większe(6-6.5) i również dlatego są też dużo droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem lornetkę do sklepu. Poprosiłem o zwrot zapłaconej gotówki, bo lornetka jest wadliwa.

Trudno inaczej ją podsumować. Obraz jest bardzo ładny w środku, ale duża część pola jest fatalna.

Denerwujące jest postępowanie dystrybutora, który jak nic do testów dostarcza te "lepsze" egzemplarze.

Tymczasem w rzeczywistości trudno na takowy trafić.

Sprzedawca też ponosi pewną winę, bo skoro opatruje towar znaczkiem HIT, to powinien być tego towaru pewien. A tak pakuje pudełko w paczkę do klienta i dopiero ten widzi co mu sprzedano.

Lornetka produkowana jest oczywiście w Chinach, o czym często też sprzedawcy "zapominają" wspomnieć.

I takim sposobem lider kategorii Econo, okazał się dla mnie......... "gorącym" zakupem.

Napiszę jeszcze jak potoczyła się sprawa ze zwrotem, ale dopiero za kilka dni jak się wszystko wyjaśni.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo skoro opatruje towar znaczkiem HIT, to powinien być tego towaru pewien.

 

Przynajmniej wiemy gdzie tą lornetkę kupiłeś ;)

 

A tak swoją drogą, to masz oczywiście rację, że bardzo idealizujemy sposób w jaki sprzedawcy obchodzą się ze sprzętem. To że na ostatnim etpie podróży lornetka za 1500zł. dostarczana jest do naszych drzwi okutana w metry okładzin ze styropianu nie oznacza wcale, że do dystrybutora nie jechała stłoczona z setkami innych, w zwykłych kartonach na podłodze furgonu podskakującego po naszych wyboistych drogach.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Na razie powiem tylko ile kosztował mnie zwrot lornetki do sklepu internetowego(zagwarantowany ustawowo).

Skorzystałem z firmy DPD(Masterlink) tej samej, z której korzysta sklep. W sklepie przesyłka kurierska kosztować nas będzie max 12zł, natomiast gdy zapragniemy towar zwrócić(bez podania przyczyny lub gdy towar będzie wadliwy) to zapłacimy wielokrotnie więcej.

Mnie ta "przyjemność" kosztowała ponad 70zł (58 + Vat).

Teraz myślę, że niejeden z nas zastanowi się dwa razy, zanim kupi coś droższego przez internet.

Sklep zastrzega sobie zwrot towaru przez firmę kurierską i na pewno wie ile kupującego będzie to kosztowało.

Bardzo nieuczciwe ze strony sprzedawcy!!!

Ale to co wyprawia firma kurierska DPD(Masterlink) to jest dopiero szczyt szczytów.

Przestrzegam wszystkich przed skorzystaniem z jej usług.

Ile przyjdzie wam zapłacić dowiecie się dopiero od kuriera gdy wypisze odpowiednie druczki.

To jest dopiero nabijanie klienta w butelkę.

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ze Swiftami był/jest problem. Pierwsza dostawa, która przyszła do Polski była bardzo dobra - z niej mieliśmy egzemplarz do testów. Nie był on wyjątkowy, bo kolega kupił drugą taką lornetkę dla teścia i też była świetna. Kolejna dostawa była jednak fatalna

(o czym pisałem nawet w teście) i zdarzały się w niej egzemplarze z dużymi obszarami nieostrego obrazu albo nawet ze smugą

kurzu na stałe przyklejoną do wewnętrznej soczewki.

 

Podobno Swift ma na dniach wprowadzić nowe serie lornetek. Jest więc podejrzenie, że traktując Polskę jako III świat, wysłał nam

ostatnią serię składającą się głównie z odpadów. Rozmawiałem z polskim dystrybutorem, on odesłał większość tej dostawy do

źródła, ale jak widać, część jej się jednak rozeszła po Polsce, więc trzeba być bardzo czujnym i Swifty najlepiej kupować osobiście,

po dokładnej inspekcji.

 

Cena paczki w Masterlinku astronomiczna. DHL czy UPS za typową i ubezpieczoną paczkę biorą w granicach 35-40 zł.

 

Arek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

No więc sklep nie miał żadnych problemów ze zwrotem pieniążków, które zapłaciłem za Swifta.

Gorzej, że 70 zł kosztował mnie Masterlink (rzeczywiście mistrzowie w robieniu kasy).

Zawiedziony postanowiłem kupić tanią lornetkę 8x42 na allegro. No i prawie byłby to strzał w dziesiątkę.

Może miałem pecha ale egzemplarz, który otrzymałem był rozkolimowany. Trudno było ustawić ostrość, obserwacja nie była przez to zbyt przyjemna. Sama obudowa i jakość optyki nie budziła moich zastrzeżeń, nie był to co prawda Swift, ale cena ponad 4x niższa robiła wrażenie. Pole widzenia spore, jakość w centrum dobra, po 50-60% gorzej ale nie tak słabo jak w Swifcie, który pokazywał już wyraźne "ogony". Słabo wypadła natomiast aberracja, która była naprawdę spora, jednak na mniej kontrastowych obiektach wcale nie przeszkadzała.

Lornetkę odesłałem a sprzedawca zwrócił mi pieniążki i część kosztów przesyłki. Nie było więc tak źle.

Teraz mam w domu Olympusa EXWP I Magellan z allegro i jak znajdę chwilę to napiszę coś o nim.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olympus EXWP I Magellan z allegro. Jeszcze są do kupienia dwa egzemplarze.

Mój jest rozkolimowany!!! Sprzedawca zaproponował mi wysłanie do serwisu Olympusa:

"sprzedaliśmy łącznie z kumplem 7 sztuk takich lornetek i nikt się nie zawiódł, więc trochę to dziwne że w tym jednym przypadku wszystko jest nie tak, moja sugestia jest taka może niech serwis Olympusa oceni swój produkt przecież dają 25 lat gwarancji".

Co WY na to? Z lornetką otrzymałem zestaw "papierków" w tym kartę gwarancyjną ale bez śladu wpisu ze strony sklepu, więc jak sądzę taką gwarancją mogę sobie....

Jak wygląda jakość made in Japan widać na dwóch fotkach. Pierwsza przedstawia element przyklejony do soczewki obiektywu oczywiście w środku, jest jeszcze kilka mniejszych również dobrze widocznych gołym okiem. Na drugiej fotce widać srebrzystą plamkę na pryzmacie(lub na innym elemencie), patrząc od strony obiektywu łatwo ją zauważyć.

1.jpg

2.jpg

Lornetka jest sprowadzona z USA. Czyżby więc jakość tych samych modeli w USA i w Europie mogła być zupełnie różna?

Kolimacja pozostawia dużo do życzenia. Zanim sam wziąłem Olympusa do ręki, moja siostra stwierdziła, że trudno jakoś ustawić ostrość. Wcześniej patrzyła też przez Swifta i ten zrobił na niej duże wrażenie. Była mocno zaskoczona gdy dowiedziała się, że zwróciłem go do sklepu. Niestety dobra kolimacja to nie wszystko.

Pozostałe parametry Olympusa są niezłe, jakość obudowy bardzo dobra ale co mi po obudowie skoro optyka(jej czystość i regulacja) nie odbiega od poziomu chińskich produktów za kilkaset złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż

 

Masz prawo oddać lornetkę temu żartownisiowi z Allegro - jest coś takiego jak "program ochrony kupujących". To, że sprzedał 7 lornetek i nikt się nie zawiódł oznacza moim zdaniem miniej więcej tyle, że tylko jeden na kilku kupujących naprawdę zna się na srzęcie optycznym. Reszta bierze do ręki i nawet nie zauważa drobnych defektów kolimacji czy innych niedogodności.

 

Dzięki za info - jeszcze raz potwierdziło się stare porzekadło "kupujesz tanio, kupujesz dwa razy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostatnim mailu od sprzedawcy wystawiłem pierwszy negatyw na allegro.

Zarzucił mi, że nie umiem "rozczytać rachunku amerykańskiego".

Na polskiej stronie Olympusa przejrzałem zasady napraw gwarancyjnych i w jednym z punktów jest mowa:

Karta gwarancyjna bez nazwy, typu, modelu towaru, daty i miejsca zakupu towaru oraz czytelnego stempla i podpisu Sprzedawcy jest nieważna i nie stanowi podstawy do skutecznego zgłoszenia reklamacji...

Dalej znajdziemy zapis że gwarancja obejmuje towary zakupione na terenie całej Europy, nie ma tam nawet słowa o towarach np. z Ameryki.

Niby dlaczego polski serwis miałby naprawiać lornetki z USA aż przez 25lat?

Jeśli macie jakieś uwagi lub byliście w podobnej sytuacji napiszcie co o tym myślicie.

Pozdrawiam Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jest z laptopami. Np. "Gwarancja globalna" u Toshiby oznacza, że możesz w jej ramach serwisować sprzęt w obrębie jednego kontynentu, na terenie którego zakupiłeś sprzęt (Europa, Ameryka Północna etc.). Jeżeli prawdą jest to co piszesz, klient z allegro to rzeczywiście prostak.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na koniec transakcji wymieniliśmy się negatywami i na tym chciałbym zakończyć ten temat, szkoda moich nerwów. Skontaktowałem się z dwoma pozostałymi osobami, które kupiły tę lornetkę. Jeden gość odbierała ją osobiście a drugi wysyłkowo, ale dobrze trafił z egzemplarzem bo był bez zarzutu.

Napisał też "moja poprzednia lornetka Nikon Monarch 8x36 rowniez kupiona na allegro, sprowadzana z USA wlasnie miala nie skolimowane do konca osie i patrzylo sie przez nia bez komfortu. Obiecalem sobie wtedy, ze nie kupie lornetki bez popatrzenia przez nia. Nie wytrzymalem przy tym Olympusie".

Ja również nie wytrzymałem, ale dla mnie skończyło się to nieudanym zakupem.

Na przyszłość powinienem pamiętać - kupno przez allegro tak, ale wyłącznie ze sklepów nie od osób prywatnych.

Pozdrawiam Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olympus 10x42 EXWP I Magellan

Po dwóch tygodniach użytkowania mogę już coś powiedzieć na temat jakości produktu firmy Olympus.

Jeżeli się nie mylę jest to najdroższy model dostępny w ofercie firmy.

Mój egzemplarz nie jest dobrze skolimowany i to wiąże się z niezbyt komfortowymi obserwacjami.

Pominę jednak tę wadę i napiszę o pozostałych parametrach.

Jakość wykonania nie może budzić większych zastrzeżeń.

Muszle oczne wysunięte na max trochę się ruszają.

Ogniskowanie za pomocą śruby centralnej, która chodzi łagodnie w całym zakresie 450*.

Ostrość można "złapać" już z odległości <2m, jednak na dalszych obiektach trzeba ją ustawiać bardzo delikatnie, łatwo przekręcić ten właściwy punkt.

Być może dotyczy to też innych lornetek z pryzmatami dachowymi ale cechą charakterystyczną jest bardzo mała głębia ostrości, co do tego nie mam żadnych wątpliwości. W porównaniu z lornetkami porro 12x60 i 7x50(pożyczona), które mam do dyspozycji ta cecha Olympusa może niejednego zrazić.

Obraz jest jednak jasny i czysty nie to co w tych dwóch tanich modelach marki Breaker.

Duże pole widzenia (6*) jest wyraźnie zarysowane. Chcąc przyjrzeć się dokładniej obiektowi blisko brzegu będziemy mieli jednak problem. Poruszanie gałką oczną spowoduje pojawienie się "zaciemnień" w polu widzenia i nie będzie to łatwo obejść. Jednym słowem lepiej przestawić obiekt w centrum pola niż omiatać wzrokiem całe pole.

Ostrość można przyjąć, że dotyczy około 70% pola. Dalej następuje pogorszenie choć nie postępuje w dużym tempie, jednym słowem jest nieźle.

Aberracja chromatyczna - w samym centrum jest mała ale dość szybko pojawia się i nie mogę powiedzieć, żeby była mała. Trochę mnie to zaskoczyło.

Dystorsja - przesuwając pionowe i poziome krawędzie obserwowanych obiektów do brzegu, trudno zauważyć aby ulegały zniekształceniom. Jednak obserwując pobliskie drzewa i przesuwając je od lewej do prawej strony pola widzenia można odnieść wrażenie, że gdy są w środku wydają się "jakby bliżej". Trudno to jednak opisać (nie widzę tego w żadnym z Breakerów).

Punktowość gwiazd dobra, koma wydaje się też niewielka.

Dość dobrze wypada pod względem odblasków. Oglądanie jasnych obiektów nie powoduje zbyt uciążliwych efektów.

Odwzorowanie bieli bez zarzutu, powłoki antyodblaskowe mało rzucają się w oczy.

Podsumowując: lornetka ma swoje zalety ale też i wady, dlatego przed zakupem dobrze byłoby popatrzeć przez nią trochę dokładniej i zrobić bilans. Od lornetki za taką cenę można już czegoś wymagać.

Osobiście chyba poprzestanę na tym modelu (nie chcę już kolejnego rozczarowania) i kolejnym zakupem będzie coś "na jedno oko"(przynajmniej nie grozi wtedy oczopląs).

 

Napiszcie jak wygląda sprawa z waszymi lornetkami. Czy też macie problemy z kolimacją osi.

Jaką metodą najlepiej ją ustalić albo jak można ją wykluczyć. Miałem w rękach kilka różnych, najczęściej tanich chińskich modeli i tylko Swift ani przez chwilę nie budził tutaj moich zastrzeżeń. Pozostałe niestety były conajmniej podejrzane. Może wiecie jak można w amatorski sposób oszacować rozbieżność osi?

 

Pozdrawiam Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszanie gałką oczną spowoduje pojawienie się "zaciemnień" w polu widzenia i nie będzie to łatwo obejść.

 

Być może z tą lornetką istotnie jest coś nie tak, ale wydaje mi się, że efekt, który opisujesz, jest typowym objawem niewłaściwego ustawienia odległości pomiędzy okularami (IPD). Ciemność pojawia się wtedy gdy nasza źrenica nie pokrywa się idealnie ze źrenicą lornetki (tzn. źrenica wyjściowa wychodzi trochę poza naszą źrenicę). Piszesz, iż efekt pojawia się wtedy, gdy zerkasz w bok, pewnie lekko ruszasz wtedy gałką oczną i Twoja źrenica wychodzi "poza" tą wyjściową lornetki.

 

Ja do ustawienia prawidłowego IPD stosuję następującą technikę: zamykam prawe oko i patrząc lewym sprawdzam czy patrzę dokładnie "w środek" pola widzenia. Tzn. czy ze wszystkich stron mam tak samo "daleko" do krawędzi pola widzenia, czy jest ona wszędzie równo ostra (ew. przy bardzo dużym polu widzenia - równie nieostra). Następnie nie odrywając lornetki od twarzy powtarzam operację z prawym okiem otwartym a lewym zamkniętym i dobieram "rozłożenie" tubusów tak, by prawe oko równieź obejmowało całe pole widzenia i patrzyło jakby "pośrodku".

 

Technika ta pozwala znacząco poprawić zasięg podczas nocnych obserwacji - zwłaszcza w lornetkach o dużej źrenicy wyjściowej.

 

Przyczyną może być też oczywiście niewłaściwa kolimacja albo mocno ścięta źrenica wyjściowa (jakiś element w torze optycznym.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

No więc sklep nie miał żadnych problemów ze zwrotem pieniążków, które zapłaciłem za Swifta.

Gorzej, że 70 zł kosztował mnie Masterlink (rzeczywiście mistrzowie w robieniu kasy).

Zawiedziony postanowiłem kupić tanią lornetkę 8x42 na allegro. No i prawie byłby to strzał w dziesiątkę.

Może miałem pecha ale egzemplarz, który otrzymałem był rozkolimowany. Trudno było ustawić ostrość, obserwacja nie była przez to zbyt przyjemna. Sama obudowa i jakość optyki nie budziła moich zastrzeżeń, nie był to co prawda Swift, ale cena ponad 4x niższa robiła wrażenie. Pole widzenia spore, jakość w centrum dobra, po 50-60% gorzej ale nie tak słabo jak w Swifcie, który pokazywał już wyraźne "ogony". Słabo wypadła natomiast aberracja, która była naprawdę spora, jednak na mniej kontrastowych obiektach wcale nie przeszkadzała.

Lornetkę odesłałem a sprzedawca zwrócił mi pieniążki i część kosztów przesyłki. Nie było więc tak źle.

Teraz mam w domu Olympusa EXWP I Magellan z allegro i jak znajdę chwilę to napiszę coś o nim.

Pozdrawiam

Szanowny Panie

 

W imieniu firmy JARKOM i sklepu lornetki.pl wyjaśnię, iż w przypadku zwrotu towaru gdy jest on niepełnowartościowy, przesyłka zwrotna może odbyć się na nasz koszt.

Pana sytuacja jest dotychczas pierwszym przypadkiem takiego drogiego transportu, wydaje nam się, że wybrał Pan dodatkowe usługi (np.

dostarczenie do danej godziny, super ekspress itd.)

 

Naszej stronie opisana jest nieskomplikowana procedura zwrotu towaru i reklamacji towaru. Dokładne informacje na ten temat mają zabezpieczyć klientów przed nieporozumieniami związanymi ze zwrotami.

 

Jest nam bardzo przykro, że otrzymał Pan wadliwy towar, jednak przy dużych ilościach towaru jakie przewijają się przez nasz magazyn, nie jesteśmy w stanie sprawdzać wszystkiego. Teraz jednak produkty Swift podlegają sprawdzeniu sztuka po sztuce, gdyż zdarzają się wadliwe produkty zbyt często.

 

Deklarujemy iż, dokładamy wszelkich starań, aby oferowane przez nas towary spełniały w 100% oczekiwania naszych klientów.

 

Mamy nadzieję, iż będziemy mogli gościć Pana w naszym sklepie w przyszłości.

Edytowane przez jarkom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc jeśli chodzi o przesyłkę firmą kurierską Masterlink to była to standardowa przesyłka.

Reklamowałem koszty przesyłki lecz niestety wszystko okazało się "zgodne z cennikiem".

Do ceny przesyłki doliczono mi koszt odbioru przesyłki z miejscowości oddalonej o ponad 30km od oddziału.

Bez znaczenia było to, że kurier i tak chyba codziennie przejeżdża przez moją miejscowość.

Razem wyszło ponad 70zł i kropka.

Gdybym wiedział, że tyle to będzie kosztowało, szukałbym innego sposobu dostarczenia lornetki do sklepu.

Ale teraz jest już po wszystkim. Jedno wiem na pewno, jeśli nie mieszka się w mieście gdzie jest oddział firmy Masterlink to trzeba ją omijać szerokim łukiem. Ja na pewno nie skorzystam z jej usług i ostrzegam innych. Są inne firmy kurierskie, nie gorsze a na pewno dużo tańsze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do MasterLink nie mam żadnych zastrzeżeń. Dostałem lornetkę szybko, bo już na drugi dzień od dostarczenia jej do sklepu. Nawet się nie rozkolimowała :) Za przesyłkę zapłaciłem chyba 15 zł.

 

Sklep lornetki.pl spełnił moje oczekiwania. Lornetkę zamówiłem w poniedziałek, a przyszła w piątek, ale nie było jej na magazynie więc jestem zadowolny.

 

 

Pozdrawiam Tomek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Otrzymałem dzisiaj z serwisu Olympusa EXWP I po reklamacji gwarancyjnej.

Muszę przyznać, że zaskoczyła mnie decyzja o wymianie na nową.

Widocznie jednak naprawa nie wchodziła w grę.

Wszystko odbyło się dosyć sprawnie bo w około 3 tygodnie.

Obecny egzemplarz ma optykę bez zarzutu, kolimacja też jest ok.

Handlarz z allegro, który sprzedawał te Olympusy z USA to bezczelny wręcz typ.

Wciskał mi kit, że się czepiam, "bo inni byli zadowoleni".

Ja jednak wcisnąłem mu za to NEGATYWA, na którego sobie zdecydowanie zasłużył.

Obsługa allegro na moje uwagi o nieuczciwości sprzedawcy zaproponowała mi zgłoszenie sprawy na policję.

Niby tak ma wyglądać program ochrony kupujących?

Gość za takie rzeczy powinien mieć zawieszone konto.

Jestem realistą i dobrze wiem, że na to nie mam co liczyć......liczy się zysk!!!! a nie dobro kupujących.

Najważniejsze, że lornetka jest już u mnie.

Nareszcie bez stresu będę mógł spoglądać na niebo przez solidną optykę i nie denerwować się widokiem jakichś tam "ogonów" lub "kometek".

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.